AcasăAfaceriStrategia Huawei în fața represiunii americane

Strategia Huawei în fața represiunii americane

Confruntat cu scăderea vânzărilor de smartphone-uri, Huawei nu are altă opțiune decât să-și diversifice activitățile.

Gigantul chinez al telecomunicațiilor a rezistat destul de bine șocului  sancțiunilor SUA, reușind să-și mențină poziția de lider pe piață între aprilie și mai 2020.

Interzicerea utilizării componentelor „made in America” a afectat ușor activitățile grupului în primele luni. Pe de o parte, deoarece  Huawei avea un stoc semnificativ de componente pentru smartphone-urile sale. Pe de altă parte, pentru că și-a creat deja propriile procesoare.

Dar interdicția integrării serviciilor web Google  (Google Maps, Gmail și Play Store, în special), a avut un impact mai mare asupra activității locale în Europa, cu o scădere treptată a vânzărilor pe tot parcursul anului trecut.

La începutul lui 2021, Huawei nu se mai afla printre primii 5 producători de telefoane, iar președintele american Joe Biden nu a scos compania de pe lista neagră a fostei administrații Trump.

Ceasuri, căști, ochelari conectați

Cu toate acestea, Huawei și-a lansat propriul sistem de operare Harmony OS pentru a înlocui Android, are încă o bază solidă de clienți în Europa(16 milioane, conform ultimelor cifre) și a  investit mult și în App Gallery, magazinul său de aplicații, care înlocuiește Play Store pe noile sale smartphone-uri.

Pentru diversificarea activității sale, grupul chinez oferă o gamă completă de produse, de la tablete la laptopuri și ceasuri.

“Piața purtabilă crește foarte repede. În urmă cu trei ani, mai puțin de 10% din proprietarii de smartphone-uri foloseau un ceas inteligent. Astăzi, sunt în jur de 30%”, asigură președintele Huawei Western Europe, Tian Wenhao.

În viitorul apropiat, se așteaptă ca peste 50% dintre consumatori să folosească ceasuri inteligente. Pe  această piață, gigantul chinez este poziționat ca unul dintre lideri.

Și pariază mai mult decât oricând pe laptopurile sale, care se vând din ce în ce mai bine în Occident, și pe catalogul său de obiecte conectate: căști și chiar ochelari conectați.

Cu un ecosistem complet, Huawei are capacitatea de a deveni un adevărat concurent pentru Apple, care operează exact aceeași strategie.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
351 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger