Cauta

Stellantis, Volkswagen, Mercedes… Se clatină industria auto?

Anul 2024 a început cu dreptul, dar nu neapărat așa cum sperau distribuitorii și investitorii din industria automobilelor

Constructorii de echipamente plănuiesc să concedieze mii de oameni, Mercedes vrea să vândă toate reprezentanțele sale germane, iar Stellantis așteaptă rezultatele voturilor europene și americane înainte de a-și adapta strategia.

Anul 2024 a început cu dreptul, dar nu neapărat așa cum sperau distribuitorii și investitorii din industria auto. Cele mai multe dintre marile anunțuri au fost cel puțin negative, în special în Germania, unde climatul actual este tensionat.

Poate că grupul Volkswagen a ajustat prețul unora dintre mașinile sale electrice pentru a stimula vânzările, dar acesta este aproape copacul care ascunde pădurea: mii de reduceri de locuri de muncă la gigantul ZF, încărcat de datorii, care aprovizionează întreaga industrie auto, și la Bosch, care vizează 1.200 de joburi mai puțin.

Oficialii Centrului german de gestionare a automobilelor (CAM) sunt îngrijorați: „Ne așteptăm la o scădere cu 20% a numărului de angajați la producătorii de automobile și la producătorii de piese”. Așadar, ceea ce mulți se temeau că se va întâmpla pare să se întâmple: electrificarea masivă a vehiculelor dă peste cap piața europeană a locurilor de muncă din industria auto, notează francezii de la  Automobile Magazine. Primele valuri sunt deja aici.

Germania bolnavă? Probabil că așa cred dealerii Mercedes. Marca și-a confirmat intenția de a se debarasa de toate punctele sale de vânzare de peste Rin, care vor funcționa de acum înainte după celebrul model de agenție.

Pe scurt: un showroom care vinde mașini fără libertate în ceea ce privește reducerile sau prețurile și care va funcționa pe baza unui comision fix.

De fapt, decizia Mercedes pune capăt unui lung proces de separare a activității sale de vânzări. Poate că producătorul german a obținut profituri excepționale, dar preferă totuși să planifice pentru vremuri dificile, iar investiția în vânzări nu mai este la fel de importantă ca dezvoltarea de noi tehnologii, din ce în ce mai costisitoare.

“În viitor, Mercedes preferă să investească miliardele pe care le cheltuia anterior pentru vânzări în dezvoltare. Banii sunt necesari urgent, mai ales că productivitatea propriilor dealeri auto lasă adesea de dorit. Tranziția către propulsia electrică este mai complicată decât se aștepta. Proiectele de prestigiu, cum ar fi Clasa G electrică, care va avea și un derivat, costă sume uriașe de bani”, comentează Automobilwoche.

Situația pare să fie tensionată nu doar în Europa. În acest an, două evenimente politice ar putea schimba cărțile. Primul este reprezentat de alegerile prezidențiale americane, care sunt deja în plină desfășurare, cu Donald Trump nominalizat pentru republicani. Pe de altă parte, alegerile europene se anunță a fi la fel de disputate. La mijloc, producătorii auto vor trebui să se adapteze la orice modificare a legislației.

Carlos Tavares, șeful Stellantis, este conștient că va trebui să jongleze cu puterile politice: vom merge cu capul înainte spre vehicule complet electrice în mișcare rapidă sau va exista o pauză?

Iată ce a declarat directorul general: „Trebuie să stăm cu ochii în patru la rezultatul alegerilor americane și europene. Trebuie să fim siguri că aceasta este direcția pe care oamenii vor să o urmeze. Am două scenarii: o accelerare a mașinilor electrice, dacă vor câștiga progresiștii dogmatici, sau o încetinire a mașinilor electrice, dacă vor câștiga populiștii.”

Tavares subliniază, de asemenea, că războiul prețurilor ar putea amenința anumiți producători care nu sunt suficient de puternici – și ar fi înghițiți de un jucător mai mare.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version