AcasăAfaceriStartup-urile din Europa, câștigătorii „buy now, pay later”

Startup-urile din Europa, câștigătorii „buy now, pay later”

În Statele Unite, companiile de tip „cumpără acum, plătește mai târziu”, care permit cumpărătorilor să amâne plățile la o dată ulterioară sau să împartă cumpărăturile în rate fără dobândă, sunt supuse unei presiuni imense, deoarece consumatorii devin mai precauți în privința cheltuielilor din cauza inflației și deoarece ratele mai mari ale dobânzii cresc costurile de împrumut.

Dar pe cealaltă parte a Atlanticului, unii investitori pariază că au găsit următorul mare succes.

Capitaliștii de risc susțin că o nouă generație de startup-uri din Europa vor fi adevărații câștigători în acest domeniu. Companii precum Mondu, Hokodo și Billie au adunat o grămadă de bani de la investitori cu un argument simplu: întreprinderile – nu consumatorii – reprezintă o clientelă mai profitabilă pentru tendința de a cumpăra acum, plătind mai târziu.

“Există  o mare oportunitate pentru spațiul B2B(business-to-business)” a declarat pentru CNBC Malte Huffman, CEO al Mondu, un start-up cu sediul la Berlin.

Huffman, a cărui firmă a obținut recent o finanțare de 43 de milioane de dolari de la investitori, inclusiv Valar Ventures a miliardarului din Silicon Valley Peter Thiel, prezice că piața pentru buy now, pay later(BNPL) în tranzacțiile din Europa va ajunge la 100 de miliarde de dolari în următorii ani.

Patrick Norris, partener general la firma Notion Capital, estimează că această piață este mult mai mare decât cea a business-to-consumer( B2C). Notion a condus recent în Marea Britanie o investiție de 40 de milioane de dolari în Hokodo.

Compania Klarna(Suedia) este în discuții pentru a strânge fonduri de capital de 15 miliarde de dolari.

Mondu și Hodoko nu și-au dezvăluit public evaluările, dar Scalapay și Billie, două firme BNPL din Italia, au fost evaluate ultima dată la un miliard de dolari, respectiv 640 de milioane de dolari.

Serviciile BNPL se dovedesc a fi deosebit de populare în special în rândul întreprinderilor mici și mijlocii, care resimt, de asemenea, presiunea inflației în creștere. Potrivit șefului Mondu, IMM-urile au fost mult timp „insuficient deservite” de marile bănci.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
101 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger