AcasăAfaceriȘoc în lumea luxului: este timpul să se desființeze colosul LVMH?

Șoc în lumea luxului: este timpul să se desființeze colosul LVMH?

LVMH suferă de o reducere de conglomerat, deoarece nu numai că include cele mai mari două mărci ale sale, Louis Vuitton și Dior, dar are și ceasuri și bijuterii, cosmetice, vinuri și băuturi spirtoase

Atunci când magnatul Bernard Arnault va prezenta joi rezultatele anuale ale LVMH, investitorii și analiștii îi vor sorbi fiecare cuvânt, încercând să descifreze direcția cererii de vârf de gamă.

Cu toate acestea, LVMH este penalizat de acționari pentru colecția sa disparată de branduri. Dezmembrarea colosului ar putea elibera o valoare semnificativă pentru investitori. De altfel, ar putea ajuta la rezolvarea problemei iminente a succesiunii, în timp ce fondatorul și directorul general Arnault se apropie de predarea frâielor către următoarea generație.

LVMH suferă de o reducere de conglomerat, deoarece nu numai că include cele mai mari două mărci ale sale, Louis Vuitton și Dior, dar are și ceasuri și bijuterii, cosmetice, vinuri și băuturi spirtoase, comerț cu amănuntul duty-free și ospitalitate.

Potrivit Financial Express, acțiunile LVMH se tranzacționează la un preț de aproximativ 16 ori mai mare decât profitul estimat pentru acest an înainte de dobânzi și impozite, mai puțin de jumătate față de cel de 34 de ori al Hermes International.

O anumită reducere la Hermes este justificată. Producătorul genților Birkin poate, de fapt, să controleze cererea pentru produsele sale emblematice. Între timp, evaluarea LVMH ar putea reflecta preocupările legate de faptul că amploarea sa înseamnă că există mai puțin spațiu de creștere și că Dior încetinește după o perioadă remarcabilă.

La urma urmei, se așteaptă ca Louis Vuitton să genereze un profit operațional de 12,3 miliarde de euro acest an, un impresionant 51,8% din vânzări, conform estimărilor HSBC Holdings.

Chiar și în cazul celei mai simple evaluări de despărțire, raționamentul pentru o divizare este convingător. De exemplu, dacă Louis Vuitton și Dior ar avea un multiplu mai apropiat de cel al Hermes decât restul sectorului de modă și marochinărie, aceste mărci ar putea valora la fel de mult ca întregul grup, care are în prezent o valoare de întreprindere de 360 de miliarde de euro.

Grupurile de bunuri de lux nu fac oferte de tipul „cumpără unul, primești unul gratis”. Dar asta este ceea ce primesc investitorii LVMH.

Celelalte case de modă și de marochinărie din cadrul LVMH, precum Loewe, Fendi și Celine, sunt oferite pe gratis, la fel ca și retailerul de produse de înfrumusețare Sephora, bijuteriile Tiffany și Bulgari, precum și vinurile și băuturile spirtoase. Acesta pare a fi un motiv bun pentru a explora o separare.

Întrebările legate de structura LVMH trebuie să fie determinate în primul rând de evaluare. Dar dezmembrarea grupului ar putea contribui la evitarea unor potențiale capcane în ceea ce privește succesiunea.

Arnault împlinește 75 de ani în martie, iar toți cei cinci copii ai săi dețin funcții de conducere în cadrul companiei. În cele din urmă, el va trebui să decidă dacă va alege pe unul dintre ei să fie CEO sau va trebui să împartă responsabilitățile între ei. Predarea frâielor către o persoană din afară pare puțin probabilă, deși ar putea numi un membru al familiei ca director general până când unul din generația următoare va fi pregătit să preia conducerea, imitând aranjamentul de la Prada.

Desigur, nicio modalitate de separare a LVMH nu ar fi perfectă. Grupul ar putea fi împărțit în patru sau cinci afaceri separate, în funcție de faptul dacă Sephora continuă să se afle în cadrul unei divizii de vânzare cu amănuntul sau dacă această unitate este combinată într-o companie extinsă de cosmetice și parfumuri, incluzând mărci precum Parfums Christian Dior, Guerlain și Fenty Beauty.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
612 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger