Cauta

Serviciile și digitalul, un business de trilioane de dolari

Valoarea exporturilor de servicii furnizate în format digital a continuat să crească, ajungând anul trecut la 3 800 de miliarde de dolari și reprezentând mai mult de jumătate (54%) din totalul exporturilor de servicii la nivel mondial, potrivit Organizației Mondiale a Comerțului.

Exporturile globale au înregistrat o creștere valorică de aproape patru ori mai mare din 2005 până în prezent, înregistrând o creștere medie anuală de 8,1% între 2005 și 2022, se arată în raportul Global Trade Outlook and Statistics al OMC.Această creștere a fost mai mare decât cea a valorii exporturilor de bunuri (5,6%) și a altor exporturi de servicii (4,2%), a precizat agenția comercială cu sediul la Geneva.

Furnizarea digitală include serviciile comercializate la nivel transfrontalier prin intermediul internetului, aplicațiilor, e-mailurilor, apelurilor vocale și video și, din ce în ce mai mult, prin intermediul platformelor de intermediere digitală, cum ar fi jocurile online, streaming-ul de muzică și video și învățarea la distanță.

Potrivit unui studiu din martie al Conferinței ONU pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD), creșterea comerțului mondial ar trebui să rămână „moderată” în 2023, după o încetinire semnificativă în trimestrul al patrulea al anului trecut, pe fondul tensiunilor geopolitice și macroeconomice.

Serviciile de afaceri, profesionale și tehnice au reprezentat aproximativ 40% din exporturile de servicii furnizate digital, urmate de serviciile informatice (20%), serviciile financiare (16%), serviciile legate de proprietatea intelectuală (12%), serviciile de asigurări (5%), serviciile de telecomunicații (3%), serviciile audiovizuale și alte servicii personale, culturale și recreative (3%) și serviciile de informații (1%).

Europa a reprezentat mai mult de jumătate din exporturile mondiale de servicii furnizate digital, un sfert au provenit din Asia, iar 19% din America de Nord.

Între timp, se preconizează că volumul comerțului mondial de mărfuri va crește cu 1,7% în 2023, înainte de a se dubla aproape la 3,2% anul viitor. Printre riscurile la adresa prognozei se numără tensiunile geopolitice, insecuritatea alimentară, potențiala instabilitate financiară rezultată din înăsprirea politicii monetare și creșterea nivelului de îndatorare.

Valoarea comerțului mondial de mărfuri a crescut cu 12%, la 25.300 de miliarde de dolari în 2022, stimulată parțial de prețurile ridicate ale materiilor prime la nivel mondial.

De asemenea, raportul a constatat că valoarea comerțului mondial cu servicii comerciale a crescut cu 15%, până la 6.800 de miliarde de dolari.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Airbus lovește din nou!
  • Dolarul pus la colț: băncile centrale preferă rezerve de aur
  • Fum alb la Cotroceni! Români, deschideți portofelele!
  • Se micșorează Schengenul. Pierderi financiare pentru transportatorii români
  • Programul ”Casa verde”, în pericol. Scăderea consumului din rețea afectează profiturile companiilor
  • Dieta personalizată pe baza ADN-ului: Viitorul nutriției este acum
  • „Mondialul” cluburilor, un eșec: milioane cheltuite, tribune goale!
  • De la mașini la genți de mână: poate Luca de Meo să reînvie Kering, proprietarul Gucci?
  • Mihaela Gheorghe, „Învățătoarea Anului 2025”, premiată de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României. Dascălul, finalist al Ligii Profesorilor Excepționali
  • Exit mobile version