Cauta

Șefii companiilor din Germania închid gura UE. “Nu vom renunța la China!”

Guvernul cancelarului Olaf Scholz face presiuni pentru a reduce dependența Germaniei de China, dar șefii unora dintre cele mai mari companii din țară se opun categoric. În același timp, UE susține o decuplare de economia chineză – și nu prea știe cum să convingă statele membre.

Directori de la BASF  și Mercedes-Benz  la Siemens  și Volkswagen  încearcă să separe interesele de afaceri de preocupările politice accentuate de invazia trupelor lui Putin în Ucraina, care a scos la iveală dependența periculoasă a Germaniei – și Europei –  de energia rusă. Legăturile cu China sunt și mai profunde.

Superputerea asiatică este cel mai mare partener comercial al Germaniei, cu schimburi comerciale totale anul trecut de aproape 300 de miliarde de euro, adică aproape 8% din producția celei mai mari economii europene.

Pe lângă investițiile masive în fabricile locale, China este un furnizor esențial de piese și materiale, precum și un cumpărător important de bunuri pentru companiile germane. Executivii merg înainte, în ciuda preocupărilor politice legate de ambițiile globale ale Beijingului și a tensiunilor cu SUA.

BASF investește 10 miliarde de dolari SUA într-o fabrică de produse chimice în Zhanjiang, pe coasta de sud a Chinei. Volkswagen și-a reafirmat angajamentul de a construi o fabrică de automobile în Xinjiang.

„Nu vom renunța la China”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al VW, în cadrul unei teleconferințe privind rezultatele din această lună, în timp ce directorul executiv al Siemens, Roland Busch, a asigurat că “urmărește cu atenție piața Chinei”.

Scholz nu are o misiune ușoară: cu o țară intrată în recesiune, guvernul său a pus accent pe „reducerea riscurilor privind” China, mai degrabă decât apelul dur al SUA pentru „decuplare”, o recunoaștere tacită a faptului că Germania nu și-o poate permite cu a doua cea mai mare economie a lumii.

Iar liderii companii germane nici nu vor să audă de intențiile cancelarului: “Abandonarea Chinei este de neconceput pentru industria națională”, a subliniat directorul general al Mercedes, Ola Kallenius, într-un interviu acordat tabloidului Bild.Piața chineză reprezintă aproximativ 40% din livrările Mercedes, producătorul auto de lux vânzând acolo un număr de vehicule de peste două ori mai mare decât în SUA.

„Lumea nu devine mai puțin riscantă atunci când o împărțiți, ci dimpotrivă”, a declarat Stefan Hartung, directorul gigantului Robert Bosch GmbH, la conferința de presă anuală a companiei, la începutul acestei luni.

În mod similar, directorul general al BASF, influentul Martin Brudermüller, a avertizat că „este mai riscant să nu te extinzi în puternica economie asiatică decât să te retragi din cauza îngrijorărilor geopolitice”.

 

 

 

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version