Guvernul cancelarului Olaf Scholz face presiuni pentru a reduce dependența Germaniei de China, dar șefii unora dintre cele mai mari companii din țară se opun categoric. În același timp, UE susține o decuplare de economia chineză – și nu prea știe cum să convingă statele membre.
Directori de la BASF și Mercedes-Benz la Siemens și Volkswagen încearcă să separe interesele de afaceri de preocupările politice accentuate de invazia trupelor lui Putin în Ucraina, care a scos la iveală dependența periculoasă a Germaniei – și Europei – de energia rusă. Legăturile cu China sunt și mai profunde.
Superputerea asiatică este cel mai mare partener comercial al Germaniei, cu schimburi comerciale totale anul trecut de aproape 300 de miliarde de euro, adică aproape 8% din producția celei mai mari economii europene.
Pe lângă investițiile masive în fabricile locale, China este un furnizor esențial de piese și materiale, precum și un cumpărător important de bunuri pentru companiile germane. Executivii merg înainte, în ciuda preocupărilor politice legate de ambițiile globale ale Beijingului și a tensiunilor cu SUA.
BASF investește 10 miliarde de dolari SUA într-o fabrică de produse chimice în Zhanjiang, pe coasta de sud a Chinei. Volkswagen și-a reafirmat angajamentul de a construi o fabrică de automobile în Xinjiang.
„Nu vom renunța la China”, a declarat Arno Antlitz, directorul financiar al VW, în cadrul unei teleconferințe privind rezultatele din această lună, în timp ce directorul executiv al Siemens, Roland Busch, a asigurat că “urmărește cu atenție piața Chinei”.
Scholz nu are o misiune ușoară: cu o țară intrată în recesiune, guvernul său a pus accent pe „reducerea riscurilor privind” China, mai degrabă decât apelul dur al SUA pentru „decuplare”, o recunoaștere tacită a faptului că Germania nu și-o poate permite cu a doua cea mai mare economie a lumii.
Iar liderii companii germane nici nu vor să audă de intențiile cancelarului: “Abandonarea Chinei este de neconceput pentru industria națională”, a subliniat directorul general al Mercedes, Ola Kallenius, într-un interviu acordat tabloidului Bild.Piața chineză reprezintă aproximativ 40% din livrările Mercedes, producătorul auto de lux vânzând acolo un număr de vehicule de peste două ori mai mare decât în SUA.
„Lumea nu devine mai puțin riscantă atunci când o împărțiți, ci dimpotrivă”, a declarat Stefan Hartung, directorul gigantului Robert Bosch GmbH, la conferința de presă anuală a companiei, la începutul acestei luni.
În mod similar, directorul general al BASF, influentul Martin Brudermüller, a avertizat că „este mai riscant să nu te extinzi în puternica economie asiatică decât să te retragi din cauza îngrijorărilor geopolitice”.
OOOPSS…IAR CENZURATI?
RUSINE
Kurva cea mare in prímul si al doilea razboi mondial,acum nu o sa faca exceptie!
Partea proastá,consistá in faptul cá o sá avem aceeasi victime,din pácate!
Acuma’ nu ca sefii marilor companii n-ar avea dreptate, da’ dracu’ i-a pus sa spuna asta pe fata?
Kurva necurva își urmăresc interesul ,numai românii sunt lingăii de c*r ai americanilor și ai lui Ursula! Noi am distrus tot ne-am îndatorat până peste cap și urmează să plângem și să ne plângem de milă.Sa vină americanii!!!😂
EU in special Germania e mai retardata mintal.. cu comunistii platesc bine.. nu? Pina cand va sugruma de tot…
Mintea ta e sugrumata de prostie.Nici nu stii sa scrie romaneste.
De fapt toate problemele „geopolitice” sunt probleme create artificial din cauza ambițiilor unor cretinoizii care, neputând tine pasul cu concurența, generează „probleme geopolitice” făcând eforturi supraomenești de a-i împiedică pe ceilalți să facă progrese. Pe principiul: dacă nu poți sa îngrași capra ta mă bine, atunci omoar-o pe a vecinului.
Ca or fi prosti ori nu, astia stiu sa isi urmareasca interesul. Se pare ca nu i a incurcat nimeni sa exploateze minele de carbune. Tot asa nu i a oprit sa faca si schimburile comerciale cum doresc. Spre deosebire de noi care ascultam ce spune orice mazgalici de la Bruxelles, ori pe tovarasii americani care ne vand epave la pret de bunuri de lux.