Cauta

Se va încheia vreodată boom-ul extraordinar al luxului?

Ascensiunea gigantului francez al bunurilor de lux LVMH, care a devenit prima companie de 500 de miliarde de dolari din Europa, ilustrează creșterea aparent de neoprit a sectorului.

Este o dovadă a rezistenței,  determinată de o piață americană mare și încă în expansiune și de apetitul vorace al clasei de mijloc din China, în creștere rapidă.Crizele financiare, o pandemie, tensiunile geopolitice, inflația în spirală și costul vieții nu au reușit să afecteze creșterea sectorului luxului, care cuprinde atât bunuri personale, cât și experiențe – inclusiv călătorii și ospitalitate.

După ce s-a contractat în 2020, acest sector și-a revenit rapid la 1,5 miliarde de euro un an mai târziu, apoi a sfidat din nou așteptările, înregistrând o nouă creștere de 21%, potrivit estimărilor companiei de consultanță Bain.LVMH deschide calea și depășește concurența. Acțiunile grupului au trecut de la 81 de euro la începutul anului 2010 la peste 900 de euro săptămâna aceasta.

Dar cu temerile legate de o recesiune globală care persistă, poate continua nestingherită creșterea sectorului? Totul atârnă de SUA și China, relatează Financiala Times, cele două motoare de creștere ale luxului și cele mai mari piețe de consum ale acestuia.

„Consumatorii chinezi obișnuiau să reprezinte o treime din veniturile din industria luxului”, spune Caroline Reyl, șefa brandurilor premium la Pictet Asset Management și acționar la LVMH, Richemont, Hermès și Moncler. „Proporția a scăzut la aproximativ 20% în timpul pandemiei. Nu există niciun motiv pentru care să nu se întoarcă la o treime”.

„Sectorul luxului este unul dintre puținele care este cu adevărat global, mărcile de succes au succes peste tot”, subliniază Roberto Costa, analist economic la CitiBank. „Dacă există o lipsă de cerere într-un loc, va exista cerere în altă parte”.

Cu toate acestea, nu toate mărcile de lux sunt create la fel. În timp ce vârful de gamă al sectorului – care este condus de mărcile Louis Vuitton, Dior sau Kering, și de casele independente Chanel și Hermès – se așteaptă să continue să se afirme la nivel global, mărcile mai slabe și mai  expuse cum ar fi Coach și Ralph Lauren, încep să simtă o anumită presiune.

Perspectivele luxului nu sunt în întregime optimiste. După mai mulți ani de profituri record susținute de prețuri mari,  unele costuri de producție încep să crească din nou și ar putea să  atenueze creșterea marjelor în anul 2024.

Dar aceste estimări vizează mai mult cumpărătorii din clasa de mijloc. Bogații, deși mult mai puțini la număr, au o adevărată pasiune pentru bunurile de lux, permițând brandurilor de renume, inclusiv Chanel, Dior și Hermès – ale căror genți de firmă se vând cu peste 20.000 de euro și pot fi cumpărate, de obicei, doar după ce au stat pe o listă de așteptare îndelungată – să crească cu pași repezi.

Ultimele stiri

  • Viitorul unei vieți mai lungi și mai sănătoase: tehnologie, comunitate și wellness sustenabil
  • De la genunchiul lui Vîlceanu la halba de Oktoberfest: Florin Roman între scandalul din Parlament și distracția cu iz bavarez
  • Al treilea război mondial?
  • Sindicatele din administrația publică locală ies în stradă, în București, nemulțumite de măsurile de reducere a personalului. Programul protestului
  • Secretarul general al Guvernului nu crede că e „benefică” o creștere a TVA în sectorul HoReCa: Trebuie o analiză foarte serioasă – VIDEO
  • Tendințele Corporate de Wellbeing în România: Cum se reinventează companiile în 2025
  • Un șofer băut a lovit cu mașina un grup de tineri, iar apoi a plecat de la locul accidentului/Ce s-a întâmplat după ce a fost găsit
  • Femeie depistată având şase cuţite asupra ei, la intrarea în Parlament/Ar fi intenționat să participe la un eveniment/Ce spune AUR
  • Meteorologii ANM au anunțat prognoza. Cum va fi vremea până la mijlocul lunii octombrie
  • Fostul președinte brazilian Jair Bolsonaro, condamnat pentru tentativă de lovitură de stat/ Marco Rubio, reacție-fulger
  • Exit mobile version