AcasăAfaceriSe scumpește masa la restaurant. Ce schimbări pregătesc patronii din HoReCa

Se scumpește masa la restaurant. Ce schimbări pregătesc patronii din HoReCa

cinaSe scumpește masa la restaurant. Ce schimbări pregătesc patronii din HoReCa

Patronii de restaurante pregătesc schimbări importante, care îi vor arde pe clienți la portofel. Aceștia plănuiesc să modifice meniurile, acest lucru reflectându-se în prețuri.

Peste 30% dintre restaurantele din România planifică o creştere a preţurilor, după ce primul trimestru a marcat o nouă scădere a veniturilor, arată Barometrul Restaurantelor Gault&Millau, realizat în parteneriat cu Nazzuro Aqua.

Cele mai multe restaurante au făcut deja sau vor face modificări minore sau mai semnificative ale afacerii în următoarele trei luni, o tendință vizibilă de la începutul pandemiei. Schimbarea meniurilor va fi o prioritate în următoarea perioadă pentru 62% din restaurante.

Provocările majore pentru restaurante

În următoarele trei luni traficul redus de clienți va rămâne în continuare principala provocare pentru restaurante, însă impactul este în scădere puternică față de trimestrul precedent. Așadar, serviciile de livrare vor rămâne o componentă importantă a activității, fiind menționate de 45% din reprezentanții industriei ospitalității.

Pierderea unor angajați cheie este a doua cea mai mare provocare pentru restaurante, mai arată Barometrul Gault&Millau. Era însă o preocupare continuă pentru antreprenorii din restaurante și înainte de 2020, din cauza exodului în afara țării al persoanelor din această industrie și pe cel al recalificării profesionale și migrării către cu totul alte sectoare.

Ce schimbări vor face restaurantele

62% – vor modifica meniurile
45% – vor crește numărul livrărilor
33% – vor crește prețurile
23% – vor diminua activitățile

Principalele provocări ale restaurantelor

51% – traficul redus de clienți
46% – pierderea unor angajați cheie
40% – creșterea costurilor furnizorilor

Schimbări în comportamentul clienților

73% – creșterea interesului pentru calitatea ingredientelor
47% – creșterea timpului petrecut în restaurant
26% – scăderea bonului mediu

author avatar
Andreea Vlad