Cauta

Salonul digital – revenirea ceasornicarilor elvețieni

Producătorii elveţieni de ceasuri de lux, care în mod normal nu sunt fani ai vânzărilor online, au deschis miercuri un salon complet digital la Geneva, denumit Watches & Wonders, pentru a-şi prezenta cele mai noi produse cu speranța de a relansa vânzările afectate de pandemia de coronavirus.

Elvețienii se bazează încă în mare măsură pe magazinele fizice pentru vânzări, dar succesul platformelor pentru ceasuri de ocazie, precum WatchBox sau Richemont’s Watchfinder, au arătat că este posibil să vândă online ceasuri de lux. În plus, închiderile de uzine şi magazine din cauza pandemiei au afectat vânzările de ceasuri elveţiene anul trecut şi au forţat mărcile să-și extindă activitățile digitale. Guillaume de Seynes, vicepreședinte executiv al grupului de produse de lux Hermes, a declarat pentru Reuters că unul dintre motivele pentru care afacerea cu ceasuri a obținut rezultate mai bune decât media industriei în 2020 s-a datorat obișnuinței clienților să facă cumpărături pe hermes.com. Rene Weber, analist la Vontobel, a estimat că pentru industria elvețiană de orologie doar 2% din vânzări în termeni valorici au fost efectuate în prezent online. Alţi analişti estimează că ponderea vânzărilor online variază între 7% şi 9%. Alte mărci elvețiene de ceasuri de lux – precum Patek Philippe și Rolex – au preferat să rămână cu magazinele tradiționale pentru a-și vinde produsele. Totuși, Patek Philippe a început să facă investiții în capacitățile sale digitale, angajând personal specializat și înființând studiouri pentru prezentare. Președintele acestei firme de familie, Thierry Stern,  se aşteaptă la o revenire a vânzărilor în acest an după o contracţie de 20% în 2020. Brandul independent H. Moser & Cie a investit, de asemenea, în tehnologia digitală și s-a declarat mulțumit că aceste costuri sunt mai mici decât în cazul magazinelor fizice.

Platforma oficială www.watchesandwonders.com/en , care se descrie ca „cel mai mare eveniment de ceasuri care a avut loc vreodată online”, va oferi acces mass-media și comercianților cu amănuntul la prezentările susținute de cele 38 de mărci participante.

Ultimele stiri

  • Accidentul de la 2 Mai. Curtea de Apel Constanța, așteptată să pronunțe joi sentința definitivă în dosarul lui Vlad Pascu
  • Primarul din Mangalia, reținut de DNA pentru 24 de ore, fiind suspectat de luare de mită
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 21 august 2025 – Starea ta de spirit se îmbunătățește mult
  • Alege ce citești
  • Nicușor Dan: „Vom contribui la garanții solide de securitate pentru Ucraina”. Dar pe români i-ai întrebat?
  • Incompetență generalizată. Bulibășeală totală în proiectele din PNRR
  • Trump se autoproclamă „erou de război”
  • Schimbarea Legii insolvenței, amânată. Se dă timp pentru ultimele tunuri date bugetului
  • Cafeaua decofeinizată prin CO₂ supercritic: cum se face, ce pierde (dacă pierde ceva) și cât de sănătoasă e cu adevărat
  • Exit mobile version