AcasăAfaceriRevoluția vehiculelor electrice din China nu aduce profit

Revoluția vehiculelor electrice din China nu aduce profit

Puțini producători de vehicule electrice din China înregistrează profit, chiar dacă sectorul conduce o revoluție tehnologică care bulversează industria auto la nivel global

Înainte de salonul auto de la Shanghai, care se va deschide în această săptămână, compania Xpeng a prezentat la Hong Kong modelul de lux X9, cu un preț de 49.000 de dolari.

Xpeng va deveni unul dintre puținii supraviețuitori din industria hipercompetitivă a vehiculelor electrice din China, prin extinderea la nivel global și prin dezvoltarea capacităților interne de inteligență artificială, au prezis  directorul executiv He Xiaopeng și președintele Brian Gu, potrivit Reuters.

Dar Xpeng nu a înregistrat încă profit, în ciuda creșterii rapide a vânzărilor de la debutul primei sale mașini în 2018 și a unei investiții din partea Volkswagen. Același lucru este valabil și pentru zeci de alți producători de vehicule electrice din China, chiar dacă sectorul conduce o revoluție tehnologică care bulversează industria auto la nivel global. Doar câțiva fac bani, mai ales BYD, principalul rival al Tesla.

O piață cu foarte puțini câștigători

Întrebarea arzătoare cu care se confruntă industria vehiculelor electrice din China este cum și când poate transforma vânzările explozive în profituri durabile. Concurența intensă care stimulează inovarea a făcut din China o piață cu foarte puțini câștigători, străini sau naționali.

„În ultimele două decenii, putem observa că doar câteva companii au performanțe bune”, a spus Brian Gu. „Sunt foarte îngrijorat de producătorii chinezi de automobile. Cred că, în cele din urmă, doar 10 vor supraviețui”.

Xpeng se numără printre startup-urile chineze din domeniul vehiculelor electrice cel mai bine poziționate pentru a prospera pe măsură ce industria trece de la era „electrificării” la cea a „smartificării” – concurând pe tehnologia de auto-conducere și alte tehnologii bazate pe inteligența artificială, explică Bo Yu, analist la firma de cercetare Jato Dynamics.

Datele Jato Dynamics arată că 169 de mărci auto naționale și străine se luptă în China, dar numai 14 au o cotă de piață mai mare de 2%. Anul trecut, 86 de mărci au produs un total de 327 de modele EV, fără a include hibrizii.

În timp ce Tesla și alți rivali se străduiesc să producă vehicule electrice care să se vândă cu mai puțin de 30 000 de dolari în Statele Unite, modelul de bază al BYD, Seagull electric hatchback – vedeta salonului auto de la Shanghai din 2023 – costă 10 000 de dolari.

Xpeng a intrat pe 30 de noi piețe în 2024 și își propune să intre în alte 30 în acest an. Dar intenționează să vândă jumătate din vehiculele sale în afara Chinei, unde va avea mai multă „putere de preț”.

Brian Gu a precizat că „regiunile principale” ale Xpeng pentru extindere vor fi Europa, Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și America Latină. Din această listă lipsesc cu desăvârșire Statele Unite, unde președintele Donald Trump escaladează un război comercial de lungă durată cu Beijingul, care a interzis efectiv mașinile și componentele chinezești.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
1.350 afisari

1 COMENTARIU

  1. Să-și bage electricitatea lor în cur, ca n-ai ce face cu ea. Încărcarea e lungă și nu sunt locuri și e scumpă, autonomia, după toane, mecanici, ioc, iar când vor trebui reciclate mizeriile lor de baterii, atunci să vezi horă. Prostie, ca Green Dealul lu madam UE.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger