AcasăAfaceriRețeta Shein de 2 miliarde de dolari: modă rapidă, profituri rapide

Rețeta Shein de 2 miliarde de dolari: modă rapidă, profituri rapide

Gigantul de fast-fashion Shein și-a mai mult decât dublat profiturile, în timp ce așteaptă aprobarea autorităților de reglementare de la Beijing pentru a continua cu listarea sa de succes la New York sau la Londra

Gigantul de fast-fashion Shein și-a mai mult decât dublat profiturile, în timp ce așteaptă aprobarea autorităților de reglementare de la Beijing pentru a continua cu listarea sa de succes la New York sau la Londra.

Shein a atins un profit record de peste 2 miliarde de dolari pentru 2023 și a înregistrat o valoare brută a mărfurilor de aproximativ 45 de miliarde de dolari, adică valoarea totală a bunurilor vândute pe site-ul său, au declarat patru persoane apropiate companiei, care a fost fondată în China, dar și-a mutat sediul în Singapore.

Profitul grupului a depășit anul trecut profitul net de 700 de milioane de dolari pe care l-a generat în 2022 și 1,1 miliarde de dolari în 2021, potrivit unui document de finanțare consultat de Financial Times.

Rivalii H&M și Inditex, proprietarul Zara, au raportat profituri nete de 820 de milioane de dolari și 5,8 miliarde de dolari în cei mai recenți ani fiscali.

Cea mai mare ofertă publică inițială a anului

Shein, ale cărei haine sunt populare în rândul cumpărătorilor din generația Z, așteaptă ca autoritățile de reglementare din Beijing și Washington să aprobe listarea sa în următoarele săptămâni, care se așteaptă să fie cea mai mare ofertă publică inițială a anului. Grupul a fost evaluat la peste 60 de miliarde de dolari în cadrul unei runde de finanțare recente.

IPO este văzută ca un indicator al atitudinii Beijingului față de companiile care au fost fondate în China, dar care au fost reîncorporate în străinătate pentru a evita tensiunile geopolitice. Este, de asemenea, un test al disponibilității autorităților de a permite companiilor chineze să strângă miliarde de dolari pe Wall Street, după ce a luat măsuri drastice împotriva sectorului tehnologic.

Deși Shein și-a mutat sediul central în Singapore și își realizează toate vânzările în afara Chinei, compania a fost fondată în orașul chinez Nanjing și continuă să își desfășoare cea mai mare parte a activității din această țară. La sfârșitul anului 2022, avea 10.382 de angajați în China, care lucrau pentru mai mult de o duzină de filiale, și doar 200 în Singapore.

Xu Yangtian, fondatorul în vârstă de 40 de ani, cunoscut și sub numele de Sky Xu, s-a născut în China, dar a urmat compania sa în a se muta în Singapore. El deține 37% din Shein, potrivit declarațiilor de lobby depuse în SUA. Printre ceilalți acționari importanți se numără Sequoia China, cunoscută acum sub numele de HongShan, General Atlantic și fondul suveran de investiții Mubadala din Abu Dhabi.

Shein a cheltuit aproape 2 milioane de dolari pentru lobby la Washington în timpul procesului de promovare a ofertei publice inițiale și pe fondul unei examinări tot mai amănunțite a modelului companiei, care constă în expedierea pe calea aerului a produselor chinezești direct către cumpărătorii din SUA pentru a evita taxele de import.

author avatar
Radu Jacotă Redactor