AcasăAfaceriRețeta de succes a Netflix: "sos secret", condimentat în Silicon Valley

Rețeta de succes a Netflix: „sos secret”, condimentat în Silicon Valley

Netflix își folosește încă rădăcinile din Silicon Valley pentru a fi cu un pas înaintea studiourilor tradiționale de televiziune și film

Deși serviciul său de streaming video strălucește în stil hollywoodian,  Netflix își folosește încă rădăcinile din Silicon Valley pentru a fi cu un pas înaintea studiourilor tradiționale de televiziune și film.

Compania din Los Gatos, California, scoate frecvent mâna din cutia sa de instrumente tehnologice fără ca spectatorii să își dea seama, notează AP. Contribuie la menținerea mulțumirii celor 270 de milioane de abonați din întreaga lume, într-o perioadă în care majoritatea rivalilor de streaming înregistrează valuri de anulări.

Chiar și atunci când seriale de succes, precum „The Crown” sau „Bridgerton”, au o largă popularitate, Netflix încearcă totuși să se adapteze gusturilor divergente ale publicului său vast, inclusiv în competițiile sportive precum Formula 1.

Cum se atrag clienții

O parte a acestei rețete include adaptarea rezumatelor și a trailerelor despre puzderia de emisiuni pentru a se potrivi intereselor personale ale fiecărui utilizator.

Netflix reușește să înțeleagă obiceiurile de vizionare pe care le obține din datele din istoricul abonaților la serviciul său, inclusiv al clienților care s-au înscris la sfârșitul anilor 1990, când compania s-a lansat cu un serviciu de DVD prin poștă, care a continuat să funcționeze până în septembrie anul trecut.

„Este un sos secret pentru noi, fără îndoială”, a declarat Eunice Kim, chief product officer. „Steaua polară pe care o avem în fiecare zi este să menținem oamenii implicați, dar și să ne asigurăm că sunt mulțumiți de experiențele lor de vizionare.”

Ca parte a acestui efort, Netflix a reproiectat pagina de pornire care îi întâmpină pe abonați atunci când aceștia urmăresc serviciul de streaming pe un ecran de televizor. Modificările au scopul de a împacheta toate informațiile care ar putea atrage gusturile unui abonat într-un format mai concis.

Ceea ce face Netflix cu previzualizările sale poate părea un lucru mărunt, dar poate face o diferență uriașă, mai ales în condițiile în care persoanele care caută să economisească bani încep să își restrângă numărul de servicii de streaming pe care le au.

Anul trecut, serviciile de streaming video au suferit în mod colectiv aproximativ 140 de milioane de anulări de conturi, o creștere de 35% față de 2022 și aproape triplu față de volumul din 2020, când pandemia  a creat un boom al cererii de divertisment din partea persoanelor blocate la domiciliu, potrivit cifrelor compilate de firma de cercetare Antenna.

Netflix nu-și dezvăluie rata de anulare sau rata de dezabonare, dar în 2023 serviciul său de streaming a câștigat 30 de milioane de abonați – marcând a doua cea mai mare creștere anuală, după propriul său impuls de creștere din 2020.

Dar beneficiază, de asemenea, de know-how-ul tehnologic care o ajută să continue să canalizeze emisiuni către clienți și să îi facă să creadă că serviciul merită banii, a precizat  J. Christopher Hamilton, profesor asistent de televiziune, radio și film la Syracuse University.

În unele cazuri, tehnologia Netflix va încerca chiar să ghicească starea de spirit a unui spectator la un moment dat, analizând titlurile pe care se navighează sau pe care se dă click.

author avatar
Radu Jacotă Redactor