Doi pepeni japonezi “premium” s-au vândut la licitație cu peste 20.000 de euro, de 22 de ori mai mult decât prețul anului trecut.
Economia Japoniei nu depinde de achiziția de pepeni – din soiul Yubari – dar prima licitație a sezonului ar putea fi un indicator al redresării post-pandemice.
Cu toate acestea, prețul de 2,7 milioane de yeni (20.370 euro) – plătit de președintele unei companii producătoare de alimente pentru copii – este derizoriu în comparație cu recordul de 5 milioane de yeni(tot pentru doi pepeni Yubari) înregistrat în 2019.
„Recuperarea prețurilor în acest an poate fi văzută ca dorința cumpărătorilor de a încuraja comerțul, cu o prezență cât mai mare la licitații”, a declarat pentru AFP un oficial al pieței angro.
Ofertele sezoniere de fructe din Japonia atrag în mod regulat clienți care caută prestigiu și publicitate gratuită.
2020 a fost un an greu pentru cultivatori, mai ales pentru afacerile de familie. Deși guvernul nipon a acordat ajutoare și despăgubiri, restricțiile Covid-19 au blocat majoritatea piețelor, îndepărtând, de asemenea, și cumpărătorii bogați dispuși să ridice miza.
Pepenii Yubari provin din insula de nord Hokkaido, o destinație turistică populară.
Hokkaido se află în prezent în stare de urgență medicală, la fel ca alte nouă departamente din țară, inclusiv capitala Tokyo.