AcasăAfaceriPublicitate de miliarde: Big Tech își revine după zilele întunecate din 2022

Publicitate de miliarde: Big Tech își revine după zilele întunecate din 2022

Companiile de top din domeniul publicității digitale au început să crească din nou într-un ritm sănătos

După un 2022 dezastruos, când brandurile au redus cheltuielile pentru a face față inflației, și un 2023 definit de concedieri și reduceri de costuri, companiile de top din domeniul publicității digitale au început să crească din nou într-un ritm sănătos.

Meta, Snap și Alphabet  au raportat toate rezultatele primului trimestru, cu o creștere a veniturilor care a depășit estimările analiștilor și la rate nemaivăzute de cel puțin doi ani.

Companiile au intrat în sezonul câștigurilor într-o poziție favorabilă, în sensul că cifrele lor vor fi comparabile cu perioadele slabe din punct de vedere istoric. Dar investitorii și analiștii au fost prudenți în așteptările lor, având în vedere instabilitatea politică și economică de pe diverse piețe din întreaga lume și provocările continue reprezentate de prețurile ridicate ale consumatorilor.

Meta, venituri de 36,5 miliarde de dolari

Meta, care a fost prima din grup care a raportat rezultatele, a pus miercuri capăt unor temeri, arătând un salt de 27% al veniturilor, la 36,5 miliarde de dolari. Pentru compania-mamă a Facebook, a fost cel mai puternic ritm de expansiune din 2021. Meta a pierdut două treimi din valoarea sa în 2022 și a fost forțată să reducă drastic numărul de angajați. Dar și-a reconstruit sistemul publicitar, cu ajutorul unor investiții importante în inteligența artificială, astfel încât să poată oferi valoare mărcilor.

Analiștii de la Bernstein, care recomandă cumpărarea acțiunilor, au declarat că veniturile din publicitate ale Meta au fost conduse de puterea comerțului online, a jocurilor, a divertismentului și a mass-mediei și că cererea de publicitate din China „a rămas puternică”. Meta a beneficiat de o creștere a cheltuielilor din partea retailerilor chinezi de tip discount, precum Temu și Shein.

Compania Alphabet,  „foarte mulțumită” de impulsul afacerilor publicitare

Alphabet a anunțat venituri din publicitate pentru primul trimestru de 61,66 miliarde de dolari, în creștere cu 13% față de anul precedent. Compania este „foarte mulțumită” de impulsul afacerilor sale publicitare, precizează directorul financiar Ruth Porat.

Veniturile de pe YouTube s-au majorat cu 21%, la 8,09 miliarde de dolari. Alphabet în ansamblu a înregistrat o creștere de 15%, o rată văzută ultima dată în 2022, iar acțiunile au urcat vineri cu 10%, cea mai puternică creștere din 2015 încoace.

Snap, cea mai bună performanță din ultimii doi ani

Veniturile Snap au crescut cu 21%, la 1,19 miliarde de dolari, cea mai bună performanță din ultimii doi ani, iar  acțiunile au urcat cu 28%. Compania înregistrează o accelerare a cererii pentru platforma sa publicitară și beneficiază de un mediu operațional îmbunătățit.

Investitorii vor avea o imagine mai clară a pieței de publicitate digitală,  cu Pinterest care va raporta veniturile marți, alături de Amazon. Reddit  va urma pe 7 mai – primele date de la  oferta publică inițială a companiei de social media din martie.

author avatar
Radu Jacotă Redactor