Grupul Kering, proprietarul Gucci, își consolidează divizia de ochelari prin achiziționarea mărcii americane Maui Jim, a anunțat grupul francez.
Acest sector atrage din ce în ce mai mult companii europene de lux, care și-au sporit capacitățile de producție într-un context de cerere puternică pentru ochelarii de ultimă generație.
Kering, care a cumpărat anterior marca daneză premium Lindberg în iulie anul trecut, se așteaptă ca tranzacția cu Maui Jim să se încheie în a doua jumătate a anului.
Grupul francez a declarat că achiziționarea mărcii hawaiane, cunoscută pentru ochelarii de soare, va crește cifra de afaceri anuală la peste un miliard de euro și va îmbunătăți profitabilitatea.
Oferta de ochelari Kering a fost construită începând cu 2014, iar veniturile cu ridicata au depășit 700 de milioane de euro în 2021.
Rivalul său LVMH și-a consolidat și prezența în sector prin preluarea în decembrie a cotei de 49% deținută de grupul Marcollin în producătorul italian de ochelari Thelios, furnizor pentru Dior, Fendi și Celine.
Compania Maui Jim a fost fondată în Lahaina, Hawai, în 1980. Începând cu 2016, a vândut 125 de stiluri diferite de ochelari de soare polarizați în peste 100 de țări și este al treilea cel mai mare producător din lume.