AcasăAfaceriProprietarul Dacia, „un mic producător fragil”

Proprietarul Dacia, „un mic producător fragil”

Încă aflat în arest la domiciliu în Beirut, fostul CEO al Renault-Nissan deplânge situația actuală în care se află compania franceză și nu uită să-și regleze conturile cu noua conducere.

“Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie. Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată”, a spus Ghosn într-un interviu acordat pentru Le Parisien.

Renault, proprietarul Dacia, urmează să publice pe 18 februarie rezultatele financiare pentru 2021, după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate în 2020.

Fostul director a criticat și strategia “Renaulution”, inițiată anul trecut de noul CEO, Luca de Meo: “Este un plan bun doar pe hârtie, strategia este doar 5%, în timp ce acţiunile şi rezultatele trebuie să reprezinte 95%”.

Carlos Ghosn este nemulţumit în special de faptul că i se impută dificultăţile actuale ale Renault. Atât preşedintele companiei, Jean-Dominique Senard cât şi directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri programul lui Ghosn care viza creşterea volumelor de vânzări, în timp ce echipa actuală de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici dar mai multă profitabilitate.

“Noua conducere ar fi trebuit să caute alte metode să mă atace”, a spus Ghosn,  reamintind că în 2018 consiliul de administraţie de la Renault i-a cerut să continue strategia de creştere a volumelor de vânzări după ce un an mai devreme alianţa Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial şi că a obţinut „rezultate excepţionale”, iar acum fostul număr 1 mondial a devenit „un mic constructor fragil”.

„Am ajutat Renault să crească timp de treisprezece ani, statul francez a fost prezent la Renault, am obținut rezultate excepționale și astăzi niște directori au  indecența să spună că rezultatele slabe din 2019, 2020 și 2021 sunt din cauza mea?”

Ghosn, care în prezent trăieşte în Liban după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare, a denunţat încă odată un complot între oficialii Nissan şi autorităţile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între cei doi producători.

El susține că “Franța l-a dezamăgit” și îl acuză pe ministrul de Finanțe, Bruno LeMaire, că a lansat în special un control fiscal împotriva lui în 2019.

Arestat în noiembrie 2018 pe Aeroportul din Tokyo, Carlos Ghosn a petrecut câteva luni în detenție, cu interdicția de a părăsi Japonia. El a declarat ulterior că “a fugit de nedreptate”, susținând că este victima unei conspirații montată de statul francez și de conducerea Renault.

author avatar
Radu Jacotă Redactor