Piața de artă și-a depășit nivelurile de dinainte de pandemie, urcând cu aproximativ 29% la 65,1 miliarde de dolari în 2021, potrivit raportului Art Basel și UBS Global Art Market.
SUA au continuat să conducă vânzările globale, cu aproximativ 28 de miliarde de dolari în artă în doar un an. Pe locul doi s-a situat China, cu 13,4 miliarde de dolari, urmată de Marea Britanie, 11,3 miliarde de dolari.
Vânzările globale au fost de 64,1 miliarde de dolari în 2019, înainte de a scădea cu 22% la 50,1 miliarde în 2020.
Dealerii spun că au vândut artă și antichități în valoare de 34,7 miliarde de dolari în 2021, în creștere cu 18% față de anul precedent. Și 55% dintre dealerii chestionați au susținut că au fost mai profitabili decât în 2020, în timp ce 24% au raportat o scădere a profiturilor.
În 2019, cheltuielile medii pentru artă plastică, artă decorativă și antichități au fost de 72.000 de dolari și 274.000 de dolari anul trecut, o creștere de aproape 281%. Puțin peste o treime dintre colecționari au declarat că au cheltuit mai mult de 1 milion de dolari.
Având în vedere că multe case de licitații și-au raportat deja totalurile din 2021, succesul lor a fost mai puțin surprinzător, dar nu mai puțin încurajator. Vânzările globale la licitație au crescut cu 47% față de 2020, totalizând 26,3 miliarde de dolari.
Arta postbelică și contemporană au continuat să domine piața de licitații, cu 6,7 miliarde de dolari, adică 50% din vânzările mondiale.
Marea majoritate a participanților pe piață sunt optimiști cu privire la 2022: 53% dintre colecționarii chestionați au declarat că plănuiesc să continue să cheltuiască, iar 62% dintre dealeri au prezis o îmbunătățire a vânzărilor.
De asemenea, piesele de colecție bazate pe blockchain și-au făcut intrarea triumfală în lumea artei. Vînzările de NFT au totalizat 2,6 miliarde de dolari. Un procent uluitor de colecționari bogați – 74% – au achiziționat un NFT legat de artă, cu o cheltuială medie substanțială de 24.000 USD pentru această categorie.