Cauta

Producătorii occidentali nu răzbesc pe cea mai mare piață a mașinilor electrice

Dacă acești producători cred că își pot extinde dominația în China și în era electrică, s-ar putea să aibă un șoc.

Regii erei combustiei, cum ar fi General Motors și Volkswagen, rămân în urma jucătorilor chinezi pe piața în plină expansiune a vehiculelor electrice.

În primele patru luni ale anului 2022, numărul de autoturisme electrice și hibride plug-in a crescut de peste două ori față de anul precedent, ajungând la 1,49 milioane de unități, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din China.

Tehnologia mai curată a reprezentat 23% din piața auto pentru pasageri din China, unde vânzările totale de vehicule au scăzut cu 12%, reflectând o scădere abruptă a cererii de motoare pe benzină și diesel.

Nu există mărci străine printre primii 10 producători de mașini în segmentul vehiculelor cu energie nouă (NEV) anul acesta, cu excepția notabilă a pionierului electric american Tesla, pe locul trei. Toate celelalte sunt mărci chinezești, de la BYD și Wuling la Chery și Xpeng.

BYD a vândut aproximativ 390.000 de vehicule electrice în țară în acest an, de peste trei ori mai multe decât  Tesla. Cel mai bun producător de mașini tradiționale este Volkswagen, asociat cu Faw Group, pe locul 15 la vânzările de vehicule electrice.

Este o răsturnare de situație: mărcile auto străine au dominat în China începând cu anii 1990, câștigând în mod obișnuit o cotă de 60-70% din vânzări.

Semnalând amploarea provocării cu care se confruntă producătorii auto tradiționali, directorul general al Nissan, Makoto Uchida, a declarat pentru Reuters că unele branduri „ar putea dispărea în trei până la cinci ani” în China, pentru că cele locale „devin tot mai puternice”.

Bill Russo, un fost director Chrysler, care acum conduce compania de consultanță Automobility din Shanghai, a spus că producătorii occidentali  trebuie să schimbe rapid situația, deoarece controlează mai puțin de 20% din singura piață de mașini în creștere din China.

O preocupare cheie pentru mărcile străine este că noile lor vehicule electrice sunt proiectate mai mult pentru piețele americane și europene, cu un accent mai mare pe performanță și durabilitate.

Ultimele stiri

  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Noi contre în Coaliție. Social-democrații, atac la useriști: „USR nu face nimic/PSD este cel care contribuie la reforme și lucrează la ele”
  • Apar cauzele blackout-ului din Spania. 2.200 MWh din regenerabile au dispărut din sistem
  • Australia investește o sumă uriașă pentru Jocurile Olimpice din 2032
  • America lasă Europa fără medicamente
  • Consumatorii vulnerabili pot solicita online, începând de miercuri, acordarea tichetului electronic de energie. Ce valoare are tichetul și până când poate fi folosit
  • Vali Vijelie și lăutarii Monicăi Macovei
  • Insula Iubirii: Nuntă anulată, verighete aruncate și bilețele de amor
  • La 10 ani, pianistul constănțean Luca Uzun a adus 7 medalii de la WCOPA, SUA, și intră în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Scene de groază! Bătaie cu săbii și topoare, în plină stradă, între două grupări din Brăila – VIDEO
  • Exit mobile version