Cauta

Producătorii mașinilor electrice, la cheremul Chinei

Producătorii mașinilor electrice, la cheremul Chinei - Ziarul National

Companiile și guvernele occidentale nu au reușit să construiască lanțuri de aprovizionare adecvate pentru litiu, făcând nesustenabil boom-ul brusc al producției de vehicule electrice, avertizează Stuart Crow, președintele companiei miniere  Lake Resources.

Producătorii mașinilor electrice, la cheremul Chinei - Ziarul NationalBateriile cu litiu-ion joacă un rol esențial pentru guvernele care speră să-și decarbonizeze economiile, iar Occidentul lucrează pentru a slăbi controlul Chinei asupra lanțului de aprovizionare cu litiu și în special a capacității de procesare. Perturbarea războiului din Ucraina și sancțiunile ulterioare impuse Rusiei au subliniat, de asemenea, importanța securității aprovizionării.

„În acest moment, China deține practic 70-80% din întregul lanț de aprovizionare pentru vehicule electrice și baterii litiu-ion și, prin urmare, stocarea energiei”, a spus Crow. „Vestul a fost remarcabil de lent în adoptarea unei strategii pentru a încerca să asiste și să asigure un lanț de aprovizionare.”

Previziunile pentru deficitul de litiu în acest an variază de la 50.000 de tone la 400.000 de tone, a precizat el.

Lake Resources, care este listată la Bursa de Valori din Australia, investește într-o fabrică de producție de litiu în Argentina. Acolo va folosi tehnologia dezvoltată de compania americană Lilac Solutions, susținută de Bill Gates.

Planifică să producă 50.000 de tone de carbonat de litiu pe an până în 2025 și se concentrează pe construirea de lanțuri de aprovizionare care ocolesc China.

Agenția Internațională pentru Energie estimează că vânzările globale de vehicule electrice trebuie să atingă 47 de milioane pe an până în 2030 pentru a se asigura că emisiile din transport sunt în concordanță cu scenariul său de “dezvoltare durabilă”, care ar menține încălzirea globală „cu mult sub 2 grade Celsius”, în conformitate cu Acordul de la Paris privind clima.

Daniel Morgan, analist energetic la banca de investiții Barrenjoey, a spus că vânzările de 28 de milioane de vehicule electrice până în 2030 sunt o proiecție mai realistă, dar nici asta nu ar fi posibil cu proiectele actuale de litiu anunțate.

Într-adevăr, ar fi necesar ca producția de litiu să crească de șase ori între 2022 și 2030.Potrivit grupului minier Rio Tinto, cererea de litiu va crește cu 25-35% pe an în următorul deceniu.

Ultimele stiri

  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Exit mobile version