Cauta

Producătorii din China remodelează piața auto globală

Viteza și amploarea revoluției vehiculelor electrice din China au luat lumea prin surprindere, iar această tendință nu dă semne de încetinire

Viteza și amploarea revoluției vehiculelor electrice din China au luat lumea prin surprindere, iar această tendință nu dă semne de încetinire.

BYD și-a extins rapid piața internă și a  depășit Tesla ca cel mai mare producător mondial de EV-uri în 2024. Dar orientarea către inteligența artificială scrie acum un nou capitol în ceea ce a devenit nu doar o rivalitate între primii doi producători de vehicule electrice, ci și un pilon central al concurenței tehnologice SUA-China.

Start-up-urile chineze precum Nio și Li Auto, alături de producători auto mai consacrați –  Geely și SAIC Motor –  ocupă poziții de top. BYD a înregistrat o creștere de aproximativ un milion de unități pe an în ultimii trei ani.

Henner Lehne, vicepreședinte al departamentului de informații competitive, analiză de piață și previziuni la S&P Global Mobility, a declarat pentru CNBC că industria vehiculelor electrice din China a devenit o „forță semnificativă” în remodelarea pieței auto globale.

În mod remarcabil, în 2023, China a depășit Japonia ca cel mai mare exportator de vehicule din lume. Vânzările interne de automobile au crescut apoi până la un nivel record de 31,4 milioane de unități anul trecut, mașinile electrice reprezentând aproximativ 41% din totalul producției.

Creșterea sectorului auto al gigantului asiatic a fost atribuită subvențiilor, stimulentelor fiscale și, între 2009 și 2023, costurilor de dezvoltare a vehiculelor electrice estimate la 230 de miliarde de dolari. Analiștii au menționat, de asemenea, dezvoltările tehnologice inovatoare și un lanț de aprovizionare robust cu baterii.

Ascensiunea Chinei a dus la o supraveghere strictă din partea autorităților de reglementare din piețele occidentale, pe fondul acuzațiilor de practici anticoncurențiale.

Michael Dunne, CEO al Dunne Insights, se așteaptă ca China să-și consolideze dominația în producția de automobile, „la fel cum a făcut-o în ultimii ani în cazul panourilor solare, construcțiilor navale, dronelor și oțelului”. El estimează că, până în 2030, companiile chineze vor produce 36 de milioane de vehicule pe an, adică patru din zece mașini construite la nivel global în acel moment.

Sigrid de Vries, director general al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), descris China drept un „concurent redutabil” pe piața mondială.

Ultimele stiri

  • România, Valea plângerii în Europa
  • Bulgarii, mai deștepți ca noi. Nu au liberalizat piața energiei și nu se grăbesc cu tranziția verde
  • Incertitudine politică și dezacorduri. Va reporni motorul franco-german?
  • Mirosul de marijuana i-a exasperat pe sportivi la US Open. “Bârlogul lui Snoop Dogg”
  • Tunuri de milioane de euro la Transelectrica. Nimeni nu răspunde!
  • Antrenorul lui Manchester United, sabotat de proprii jucători!?
  • Pedepse pentru vaping: biciuire și închisoare. Atenție, turiști!
  • Back to School 2025: bugetul părinților ajunge la 2.500 lei, cumpărăturile planificate înlocuiesc achizițiile impulsive
  • Austeritatea intră cu bocancii și în spitale. Internările pacienților, restricționate drastic
  • Decizie istorică, UEFA a făcut anunțul! Se schimbă ora de start a finalei Ligii Campionilor
  • Exit mobile version