AcasăAfaceriProducătorii de parfumuri trag ponoasele războiului din Ucraina

Producătorii de parfumuri trag ponoasele războiului din Ucraina

Sticlă, uleiuri, alcooluri esențiale, hârtie: producătorii europeni de parfumuri și cosmetice se confruntă cu o penurie de resurse,  deoarece invazia Rusiei în Ucraina adaugă noi perturbări lanțurilor de aprovizionare pentru produse de frumusețe, conducând la creșterea prețurilor pe fondul cererii puternice.

La fel ca şi industria alimentară, sectorul global al cosmeticelor, evaluat la 500 de miliarde de dolari, trage ponoasele războiului –  producătorii utilizează alcooluri derivate din cereale pentru a realiza parfumuri şi ulei din seminţe de floarea soarelui pentru cosmetice, toate aceste culturi provenind din Ucraina.

În același timp, criza energetică declanşată de război a majorat preţul sticlei şi hârtiei iar carantinele din China au afectat capacitatea companiilor de a obţine ambalaje pentru parfumurile de 100 de dolari sticla şi rujuri de 30 de dolari, potrivit Reuters. „Suntem într-o situaţie de gestionare a crizelor când vine vorba de aprovizionare”, a declarat Emmanuel Guichard, secretar general la Asociaţia producătorilor francezi de cosmetice (FEBEA).

Consultanța Bain & Company a calculat că preţurile mai mari la ambalaje, energie şi materii prime vor majora costurile de producţie în industria cosmeticelor cu o medie de 25% – 30%, ceea ce va reprezenta o provocare pentru cei care funcţionează în regim de producţie de masă, chiar dacă cererea pentru produsele de îngrijire personale rămâne puternică.

Producătorul italian de parfumuri ICR(Bulgari, Salvatore Ferragamo) se aşteaptă ca în acest an vânzările să depăşească nivelul pre-pandemic, însă se va lupta cu o creştere anuală de 30% a costurilor la alcool și 10% cu sticla și hârtia, a precizat vicepreşedintele Ambra Martone.

„Ne confruntăm cu lipsuri şi creşteri de preţuri la fiecare pas: de la esenţe şi alcool, până la sticlă şi hârtie, până la pompele de pulverizare şi plastic pentru capace”, spune Marco Vidal, director la Mavive, de asemenea o firmă de parfumuri italiană.

Vânzările globale de produse de frumuseţe vor trece în acest an de nivelul de 538 de miliarde de dolari înregistrat în 2019, în creştere faţă de 518 miliarde de dolari în 2021 şi 458 miliarde de dolari în 2020, a arătat un raport McKinsey.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
408 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger