Confruntați cu o criză a cererii care se prefigura deja în 2023, constructorii de automobile ies din epoca de aur post-Covid și trebuie să riposteze prin reduceri sau echipamente gratuite – inclusiv pe modelele de vârf de gamă.
Tesla a fost unul dintre primii care a variat dramatic prețul mașinilor sale. Dar compania americană are clienți doar în sectorul electric. Prin urmare, își poate permite să jongleze cu costurile, fără a-i supăra prea tare. O astfel de strategie nu este acceptată la Audi, Volvo sau Lexus, chiar și cu riscul micșorării listei de comenzi.
Dar asta nu înseamnă că aceste mărci nu fac nimic, pe o piață restrânsă care le obligă să acționeze în limita posibilităților sale.
„Criza cererii” – așa cum le place firmelor de analiză statistică să o numească – a început încă de la primul semestru al lui 2023. Nivelul satisfăcător al livrărilor înregistrat la sfârșitul anului trecut a fost de scurtă durată și a ascuns o realitate mai complexă. Astăzi, mărcile din întreaga lume trebuie să se adapteze la o piață care a pierdut deja aproape un sfert din volumele de dinainte de Covid și care ar putea scădea și mai mult.
În această vară, multe companii și-au revizuit pozițiile tarifare. Potrivit datelor AAAData, preluate de Le Parisien, MG este cea mai de succes. Prețul mediu de vânzare a coborât cu 12% pentru producătorul sino-britanic, înaintea Xpeng și Citroën (-10% și -5%).
Pentru unii, acest lucru poate fi explicat prin sosirea unor modele mai ieftine în catalog, notează Automobile Magazine. Pentru alții, este vorba de o reducere netă a prețurilor de listă existente. Dar aceste reduceri sunt aproape exclusiv pentru producătorii generaliști. Și nu reduc prețurile oricărui model: doar cele cu cele mai mici emisii de CO2 și mașinile electrice.
Dotări din serie
Sectorul premium optează pentru o strategie diferită. În așteptarea unor măsuri poate mai radicale în viitor, dacă piața devine și mai strânsă, mărcile de lux preferă să ofere cadouri clienților lor. Opțiuni care în mod normal sunt scumpe și pe care nu le-ai vedea niciodată ca standard sunt acum disponibile gratuit pe anumite modele.
Automobilwoche subliniază pe bună dreptate că Hyperscreen este acum standard fără nicio creștere de preț pe Mercedes EQS, în timp ce înainte era o opțiune de 7.200 de euro. Vopseaua metalizată, de obicei scumpă la BMW, este acum standard pe iX, împreună cu jante speciale ușoare.