Cauta

Producătorii auto nu mai au de ales: scăderea prețurilor sau oferte de echipamente gratuite

Producătorii auto nu mai au de ales: scăderea prețurilor sau oferte de echipamente gratuite - Ziarul National

Mărcile din întreaga lume trebuie să se adapteze la o piață care a pierdut deja aproape un sfert din volumele de dinainte de Covid

Confruntați cu o criză a cererii care se prefigura deja în 2023, constructorii de automobile ies din epoca de aur post-Covid și trebuie să riposteze prin reduceri sau echipamente gratuite – inclusiv pe modelele de vârf de gamă.

Producătorii auto nu mai au de ales: scăderea prețurilor sau oferte de echipamente gratuite - Ziarul National Tesla a fost unul dintre primii care a variat dramatic prețul mașinilor sale. Dar compania americană are clienți doar în sectorul electric. Prin urmare, își poate permite să jongleze cu costurile, fără a-i supăra prea tare. O astfel de strategie nu este acceptată la Audi, Volvo sau Lexus, chiar și cu riscul micșorării listei de comenzi.

Dar asta nu înseamnă că aceste mărci nu fac nimic, pe o piață restrânsă care le obligă să acționeze în limita posibilităților sale.

„Criza cererii” – așa cum le place firmelor de analiză statistică să o numească – a început încă de la primul semestru al lui 2023. Nivelul satisfăcător al livrărilor înregistrat la sfârșitul anului trecut a fost de scurtă durată și a ascuns o realitate mai complexă. Astăzi, mărcile din întreaga lume trebuie să se adapteze la o piață care a pierdut deja aproape un sfert din volumele de dinainte de Covid și care ar putea scădea și mai mult.

În această vară, multe companii și-au revizuit pozițiile tarifare. Potrivit datelor AAAData, preluate de  Le Parisien, MG este cea mai de succes. Prețul mediu de vânzare a coborât cu 12% pentru producătorul sino-britanic, înaintea Xpeng și Citroën (-10% și -5%).Producătorii auto nu mai au de ales: scăderea prețurilor sau oferte de echipamente gratuite - Ziarul National

Pentru unii, acest lucru poate fi explicat prin sosirea unor modele mai ieftine în catalog, notează Automobile Magazine. Pentru alții, este vorba de o reducere netă a prețurilor de listă existente. Dar aceste reduceri sunt aproape exclusiv pentru producătorii generaliști. Și nu reduc prețurile oricărui model: doar cele cu cele mai mici emisii de CO2 și mașinile electrice.

Dotări din serie

Sectorul premium optează pentru o strategie diferită. În așteptarea unor măsuri poate mai radicale în viitor, dacă piața devine și mai strânsă, mărcile de lux preferă să ofere cadouri clienților lor. Opțiuni care în mod normal sunt scumpe și pe care nu le-ai vedea niciodată ca standard sunt acum disponibile gratuit pe anumite modele.

Automobilwoche subliniază pe bună dreptate că Hyperscreen este acum standard fără nicio creștere de preț pe Mercedes EQS, în timp ce înainte era o opțiune de 7.200 de euro. Vopseaua metalizată, de obicei scumpă la BMW, este acum standard pe iX, împreună cu jante speciale ușoare.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Marijuana, reclasificată de Donald Trump: „Oamenii m-au implorat să iau această decizie”
  • Tratamentele de afirmare a genului, restricționate de administrația Trump: reguli dure pentru minori în SUA
  • Pașapoarte românești obținute fraudulos: 37 de percheziții, avocați și funcționari anchetați într-un dosar al Parchetului ICCJ
  • Ordin dat lui Nicușor Dan: Justiția și serviciile secrete, decise de Franța!
  • SE ÎNCHIDE TOT. Guvernul anunță o EXPLOZIE a prețului la gaze
  • LIVE VIDEO. Haos la Bruxelles! Mii de fermieri în stradă, încăierări cu poliția. Europarlamentar român: „Protestatarii așteptau să discute cu cineva, nu cu forțele de ordine”
  • Messi, instrument de campanie electorală la Barcelona
  • Liderii europeni îl ascultă pe Putin sau se prefac surzi?
  • Ibrahimovic, din nou la Milan!
  • Exit mobile version