Cauta

Prêt-à-porter: declinul brandurilor franceze. Naf Naf s-a “turcit”

Sectorul prêt-à-porter traversează o criză severă de mai bine de un an

Naf Naf, care avea datorii mari, tocmai a fost preluată de o companie din Turcia. Potrivit AFP, Migiboy Tekstil a oferit peste 1,5 milioane de euro pentru a prelua emblematicul lanț francez, aflat în lichidare judiciară din septembrie anul trecut. De asemenea, preia filialele din Spania, Italia și Belgia.

Lansat în 1973 de doi frați, Gérard și Patrick Pariente, Naf Naf a devenit un nume cunoscut în 1983. Un succes comercial care a luat amploare în anii ’90, când a lansat campanii publicitare de profil înalt sub sloganul „The Big Bad Look”.

Dar în mai 2020, în plină pandemie Covid, Naf Naf a intrat în lichidare judiciară.A fost apoi preluată de grupul franco-turc SY International, care are peste 1.000 de angajați în întreaga lume și  achiziționase deja lanțul Sinéquanone în 2019.

Din cauza chiriilor neplătite, Naf Naf a fost din nou plasată în administrare judiciară în septembrie 2023. În decizia de marți, Tribunalul de Comerț din Bobigny (Seine-Saint-Denis) a constatat, de asemenea, că societatea a avut de suferit din cauza „unei scăderi a numărului de vizitatori în zonele de influență” (centre comerciale) și a efectului „inflației și  creșterii costului materiilor prime”. În aprilie a fost lansată o licitație pentru preluarea companiei.

Sectorul prêt-à-porter traversează o criză severă de mai bine de un an.

Naf Naf nu este singurul brand în declin. Camaïeu, Kookaï, Gap France, Don’t Call me Jennyfer, André, San Marina, Minelli, Pimkie, Comptoir des Cotonniers, DPAM, Sergent Major, Princesse Tam Tam, Kaporal, IKKS… sectorul prêt-à-porter traversează o criză severă de mai bine de un an.

Companiile  fost afectate de inflație, creșterea prețurilor la energie și la materiile prime, chirii și salarii, precum și concurența din partea mărcilor second-hand și a celor de fast-fashion.

Camaïeu a fost lichidată septembrie 2022, când 2 100 de angajați au fost concediați. Mai recent, San Marina și Burton of London au intrat, de asemenea, în lichidare.

Unele mărci, cum ar fi Pimkie, au redus numărul de angajați și au închis magazine. Altele, precum Naf Naf și Kaporal, au fost plasate în administrare judiciară.

Institutulul Francez al modei (IFM) a estimat că volumul vânzărilor a scăzut cu 4% în 2023. „Cel puțin 4.000 de locuri de muncă au fost pierdute”, conform panelului Retail Int. pentru Alliance du commerce, care subliniază că moda rămâne „primul angajator” în comerțul cu amănuntul nealimentar, cu 220.000 de angajați în Franța. 782 de lanțuri de magazine specializate și 191 de magazine independente s-au închis anul trecut.

Ultimele stiri

  • Horoscop 27 august 2025 – Evitați activitățile dificile, care necesită putere de concentrare
  • Alege ce citești
  • Magnații tehnologiei pariază viitorul umanității pe o aruncare de zaruri
  • USR a predat MAE rețelei Soroș!
  • Adevărul din spatele Green Deal. Teoria încălzirii globale este politică, nu știință
  • Jaf instituționalizat fără precedent. Curtea de Conturi a sesizat organele de urmărire penală
  • Chivu, antrenorul RECORD!
  • Poker comercial. De ce China are asul în mână
  • Protest de amploare în Justiție. Magistrații „pun pe pauză” ședințele de judecată, până la retragerea proiectului legii pensiilor
  • Belgienii l-au “citit” pe Rednic: “Impotență tactică”
  • Exit mobile version