Cauta

Poți face o mașină electrică fără să pierzi miliarde de dolari?

Noile modele electrice americane de la Rivian Automotive și Lucid Group  au primit recenzii entuziaste, dar clienții vor trebui să aibă rabdare pentru a conduce unul.

Cele două companii au produs doar 10.000 de vehicule în total, până la 30 iunie. Comparați acest lucru cu Volkswagen, care produce de două ori mai multe în fiecare zi.

După cum descoperă întreprinderile nou înființate, producția de automobile de mare volum este mult mai dificilă decât asigurarea comenzilor clienților, ceea ce le face să cheltuiască miliarde de dolari din banii investitorilor.

Chiar și companiile  cu experiență(Tesla, de exemplu) s-au luptat anul acesta cu inflația și deficitul de piese, dar durerea financiară a fost cea mai acută pentru cei care lansează vehicule în propriile fabrici pentru prima dată.

Potrivit Bloomberg, Lucid a ars aproximativ 1,5 miliarde de dolari între ianuarie și iunie, când uzina sa din Arizona a produs doar 1.400 de berline de lux, în medie doar 8 pe zi.

Se așteaptă să producă aproximativ 6.500 de mașini în 2022, în comparație cu ținta inițială de 20.000, și a dat vina pe provocările legate de lanțul de aprovizionare și logistică.

Rivian, companie susținută de Amazon, și-a îngreunat viața încercând să lanseze simultan un pick-up și un SUV.

Analiștii se așteaptă să  piardă peste 6,5 miliarde de dolari în acest an și ca pierderile cumulate să se apropie de 30 de miliarde de dolari până în 2027.

Dacă prea puține mașini ies dintr-o linie de producție, costurile fixe ale unui producător vor depăși cu mult veniturile, ducând la pierderi mari.

Chiar înainte de a începe producția pick-up-ului său electric la o fostă fabrică General Motors, Lordstown Motors Corp. aproape a rămas fără numerar și a trebuit să fie salvată în mai de către Foxconn Technology Group din Taiwan.

Nu e de mirare că unii rivali cred că a deține o fabrică mare este prea riscant. Producătorul britanic de furgonete electrice Arrival preferă așa-numitele „micro-fabrici” – mai mici și mult mai ieftin de construit.

O altă alternativă este o abordare și mai ușoară din punct de vedere al activelor: în loc să construiți automobilele la nivel intern, externalizați munca complexă de combinare a mii de piese auto către un producător cu experiență.

Fisker, de exemplu, a încheiat un parteneriat cu Magna International Inc. și Foxconn pentru a produce vehiculele sale electrice. Speră să beneficieze de economiile de scară ale acestora, evitând în același timp cheltuielile mari cu echipamentele și personalul.Producția ar trebui să înceapă la uzina Magna din Austria în noiembrie.

Polestar Automotive(Suedia) este un alt exemplu – vehiculele sale electrice sunt construite în fabrici aparținând susținătorilor financiari Volvo Car  și Geely Automobile Holdings(China).

În ciuda întreruperilor cauzate de blocările covid din China, este pe cale să vândă în acest an aproximativ 50.000 de mașini, sau de două ori mai mult decât își propune Rivian.

Ultimele stiri

  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Exit mobile version