Familia Porsche/Piëch are majoritatea voturilor în grupul Volkswagen, deoarece holdingul Porsche SE deține peste 50% din acțiunile gigantului german, cu sediul la Wolfsburg. Dar aceiași membri ai holdingului doresc să își diversifice activitățile.
Holdingul Porsche (înființat în 2007 pentru a separa activitățile de investiții de sectorul auto) ar planifica vânzarea de acțiuni la Volkswagen pentru a reinvesti în alte sectoare, potrivit informațiilor Bild, preluate de Automobile Magazine.
Profiturile Volkswagen sunt în scădere, la fel și marja sa operațională, care este acum mai mică decât cea a Stellantis sau a grupului Renault. Volkswagen anunțase un plan de reducere a 35.000 de locuri de muncă și schimbări radicale, cum ar fi producția modelului Golf în Mexic.
Deprecierea valorii grupului Volkswagen este clară, iar acest lucru se reflectă inevitabil în bilanțurile holdingului Porsche care, așa cum a anunțat Bild, ar lua în considerare reducerea participației sale la 50% sau chiar 45%, ceea ce i-ar permite să rămână acționar majoritar cu decizii de rigoare.
Totuși, „nu există planuri concrete în acest moment și nu au existat nici în 2024 discuții cu investitorii cu privire la o vânzare a acțiunilor VW”, a precizat un purtător de cuvânt al Porsche.
Porsche SE, care continuă să își reducă datoriile după ce a finanțat preluarea Porsche în valoare de 10 miliarde de euro la momentul ofertei sale publice inițiale, se vede acum drept o „platformă globală de investiții”, nu doar un acționar din industria auto.
Dar, între timp, Porsche a trebuit să facă față unor perturbări serioase, inclusiv plecarea directorului financiar Lutz Meschke, care era cotat pentru a-i lua locul lui Oliver Blume la conducerea Volkswagen.
Se spune că Meschke a plecat deoarece consiliul de supraveghere a considerat că prețul acțiunilor Porsche pe bursă era mult prea scăzut (110 euro la momentul introducerii, 54 euro în prezent).
Cu Panamera, Cayenne Taycan, 911 și Macan electric, Porsche a reînnoit cinci din cele șase linii de modele și le-a introdus cu succes pe piețe, a scris Blume pe site-ul Volkswagen Group. „Având în vedere circumstanțele schimbate, ne-am ajustat strategia în toate segmentele. Și am continuat să dezvoltăm strategia Porsche dovedită și de succes pe parcursul anului trecut pentru a face compania și mai flexibilă, mai robustă și mai performantă.”
În 2025, ”Porsche va investi încă 800 de milioane de euro în portofoliul său de produse și activități de software și baterii”. În acest fel, ”compania intenționează să își crească profitabilitatea și rezistența pe termen scurt și mediu”.