AcasăAfaceriPorsche, digitalizare de un miliard de dolari

Porsche, digitalizare de un miliard de dolari

Porsche AG crește cheltuielile pentru a susține produsele și serviciile digitale care completează mașinile sale sportive de lux pentru a atrage clienți mai pricepuți în tehnologie, în special în China.

Producătorul german investește acum 900 de milioane de euro (1,1 miliarde USD) pe an în digitalizare, comparativ cu 800 de milioane, a declarat directorul financiar Lutz Meschke. Compania cu sediul la Stuttgart cheltuie, de asemenea, aproximativ 150 de milioane de euro anual în proiecte și startup-uri de capital de risc. “Cel mai profitabil brand al Volkswagen AG face progrese în direcția obiectivului său de oferte digitale, reprezentând o pondere procentuală de două cifre din venituri”,spune Meschke. Unele dintre serviciile care generează vânzări includ acum informații despre trafic în timp real și un planificator de încărcare pentru modelul electric Taycan. De asemenea,  Porsche a adăugat o nouă funcție configuratorului său de mașini online, care utilizează inteligența artificială  pentru a face recomandări clienților despre opțiunile vehiculelor. „Suntem convinși că ne atingem obiectivele de rentabilitate numai dacă implementăm noi tehnologii pentru a dezvolta produse și servicii suplimentare”, a mai precizat Meschke. Porsche are ca obiectiv generarea unui randament operațional al vânzărilor de cel puțin 15%, mai mult decât dublu față de majoritatea celorlalte mărci din grupul VW.

Clienții Porsche din China sunt mult mai tineri decât în ​​Europa și se așteaptă la o conectivitate perfectă a dispozitivelor lor electronice în mașină. Vehiculele companiei oferă integrarea serviciului de mesagerie WeChat al Tencent Holdings, precum și asistentul CarPlay de la Apple.  Aproximativ 82% dintre clienți au activat aplicația Porsche Connect, principala interfață digitală a mărcii, până la sfârșitul anului trecut, comparativ cu aproximativ 60% în 2018, potrivit unui purtător de cuvânt. Numărul absolut de utilizatori activi a depășit 450.000 în 2020. Se estimează că mai mult de jumătate din livrările globale ale Porsche vor fi complet sau parțial electrice în 2025.„Credem că Porsche va fi prima marcă de lux care va atinge o cotă de mai mult de 50% a vehiculelor electrice în a doua jumătate a acestui deceniu”, estimează analiștii UBS Group.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
254 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger