AcasăAfaceriPlecarea Annei Wintour înseamnă sfârșitul Vogue?

Plecarea Annei Wintour înseamnă sfârșitul Vogue?

Anna Wintour se retrage din funcția de redactor-șef al revistei americane Vogue, după 37 de ani

Anna Wintour se retrage din funcția de redactor-șef al revistei americane Vogue, după 37 de ani.

Condé Nast, compania – mamă care deține Vogue, precum și o serie de alte titluri influente în trecut, cum ar fi Vanity Fair și GQ, a fost angajatorul Annei Wintour pe o perioadă chiar mai lungă. Ea s-a alăturat pentru prima dată biroului din New York la începutul anilor ’80, unde, potrivit UnHerd, ar fi fost îndepărtată pentru subminarea redactorului-șef de atunci, Grace Mirabella, dar a reușit să urce la conducerea British Vogue.

Prietenă cu Samuel Newhouse, proprietarul Condé Nast, Anna a fost numită redactor-șef al American Vogue în 1988. Acest trecut oarecum zbuciumat este de obicei trecut cu vederea în favoarea unei istorii de alt tip: prima copertă revoluționară, amestecând high și low fashion; modul în care a inaugurat era supermodelelor din anii ’90 –  Naomi Campbell, Kate Moss și Cindy Crawford; pivotul din anii 2010 către cultura pop, cu alte vedete precum Kim Kardashian și Kanye West.

Însă actualul director general al Condé Nast, Roger Lynch, are un plan clar: restructurare intensă. Diferiți redactori-șefi au fost mutați, majoritatea fiind înlocuiți de angajați puțin cunoscuți și cu titlul mult mai puțin distins de „șef al conținutului editorial”.

Un astfel de  „conținut” este partajat între toate edițiile Vogue, difuzat într-o formă aplatizată, omogenă, care poate fi reambalată ieftin și reutilizată la nivel mondial.

Adevărul este că, odată cu retragerea lui Wintour, este posibil ca și funcția de „redactor-șef” să expire. A fost odată un post foarte respectat, care necesita personalități deosebit de talentate, capabile să echilibreze creativitatea și strategia comercială, dar editorii din zilele noastre au căzut sub vraja dubioasă a eficienței inteligenței artificiale și au ales-o în detrimentul competențelor umane.

În 2023, Wintour a ținut un discurs de deschidere pentru British Society of Magazine Editors, vorbind în termeni expansivi și vagi despre creșterea IA.

Acum, „restructurarea” pare să o fi ajuns din urmă. A apus simbolul de facto al întregii industrii a modei? Poate că nici Vogue însăși nu mai are relevanță. În locul poziției sale tradiționale de creator de gusturi, revista a devenit un brand care urmărește stilurile stabilite de alții.

Este ceea ce se întâmplă atunci când te bazezi prea mult pe tehnologie și scapi de toate talentele. Wintour este probabil ultima persoană de la Vogue pe care cineva o recunoaște sau de care îi pasă. Ce rămâne după plecarea ei?

author avatar
Radu Jacotă Redactor
65 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger