AcasăAfaceriPiața de lux s-a vindecat de pandemie!

Piața de lux s-a vindecat de pandemie!

Sectorul produselor de lux va depăși impactul crizei de sănătate încă din acest an: cumpărătorii chinezi și americani vor ajuta vânzările să se recupereze la nivelul anterior pandemiei, potrivit analiștilor de la firma de consultanță Bain & Company.

Bain vede acum o probabilitate de 30% ca vânzările de genți de mână, ceasuri, haine și bijuterii să revină sau să depășească nivelul din 2019 de 280 de miliarde de euro (340 miliarde de dolari) în acest an, în funcție de cât de repede sunt lansate vaccinurile și de recuperarea turismului.

Cel mai probabil scenariu este o revenire completă în 2022, însă chiar şi aceasta ar fi o revenire mai rapidă decât cea prognozată de Bain în luna noiembrie a anului trecut, când estima că sectorul produselor de lux va trebui să aştepte până în 2023 pentru a depăşi impactul crizei coronavirusului.

Vânzările de bunuri de lux au scăzut cu 23% la 217 miliarde de euro anul trecut, cel mai mare recul înregistrat vreodată și primul declin din 2009, întrucât pandemia a forțat închiderea magazinelor și a oprit practic turismul internațional.

SUA, un “punct luminos”

Dar criza nu pare să fi avut un impact de durată asupra apetitului consumatorilor și asupra puterii de cheltuieli pentru mărfurile de ultimă generație.

Vânzările în creștere în China, cea mai mare piață a produselor de lux și o revenire mai puternică decât era de așteptat din Statele Unite, datorită planului de stimuare economică lansat de președintele Joe Biden,au ajutat veniturile să revină brusc în primul trimestru din 2021.

„Piaţa din SUA a fost un punct luminos neaşteptat”, susţin analiştii de la Bain. În schimb, piaţa din Europa a rămas în urmă, afectată de ritmul lent al campaniei de vaccinare şi restricţiile impuse în sectorul turismului.

Mărci renumite, revenire rapidă

Viteza recuperării a fost inegală, notează Reuters. Cele mai mari grupuri din industrie, cum ar fi LVMH, Hermes și Kering, sunt deja peste nivelurile lor din 2019, în timp ce brandurile mai mici, precum Ferragamo și Tod’s,  încă depun eforturi de redresare.

Criza a forțat mărcile, în mod tradițional mai reticente, să vândă online pentru a accepta pe deplin comerțul electronic, care urmează să devină canalul principal pentru achizițiile de lux în următorii câțiva ani.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
139 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger