Piața auto din Germania a cunoscut a doua cea mai proastă jumătate de an de la reunificarea țării în 1991, între ianuarie și iunie 2021, pe fondul penuriei de microcipuri și a unei redresări lente post-pandemice.
În total, 1.390.889 de autoturisme noi au fost înmatriculate în cea mai mare economie din Europa, o creștere de doar 14,9% față de primele șase luni ale anului 2020.
“Este cea mai gravă situație din aproape treizeci de ani din cauza crizei sănătății”, a declarat un purtător de cuvânt al Oficiului Federal al Automobilului (KBA).
Industria auto este încă grav îngreunată de lipsa microcipurilor, ale căror lanțuri de aprovizionare globale au fost întrerupte de pandemia de coronavirus. Aceste deficiențe împiedică producătorii să răspundă la toate comenzile, care au înregistrat o creștere aproape continuă în ultimele luni.
“După prăbușirea spectaculoasă de anul trecut, piața auto se recuperează foarte încet. Ne așteptăm la rezultate mai bune în a doua jumătate a anului”, prezicează reprezentanții KBA.
În ceea ce privește mărcile, liderul pieței, grupul Volkswagen, a văzut vânzările sale crescând cu 23,9% pe parcursul unui an și reprezentând 20,8% din piață. Vânzările BMW au crescut cu 19,8%. Mercedes este singurul producător german care a scăzut (-0,6%).
SUV-urile au reprezentat aproape un sfert (24,8%) din noile înregistrări în iunie.
Tot în iunie, vânzările de mașini electrice au crescut cu 311,6%, reprezentând acum 12,2% din noile înmatriculări.
Ministrul Economiei, Peter Altmaier, a anunțat deja că Germania își va atinge obiectivul de un milion de mașini electrice pe drumurile sale în iulie, datorită creșterii vânzărilor, favorizată de un ajutor guvernamental pentru „cumpărare”.