AcasăAfaceriPetrecerea profitului: următorul tău Porsche va fi și mai scump!

Petrecerea profitului: următorul tău Porsche va fi și mai scump!

Vești proaste pentru doritorii unui nou model Porsche 911, emblema producătorului din Stuttgart: dacă comandați unul astăzi, probabil că acesta nu va fi livrat decât peste un an, deoarece registrele de comenzi ale companiei germane sunt pline până la refuz.

Cu o cerere atât de puternică, nu este de mirare că Porsche  va putea urca prețurile „semnificativ” în vara asta, potrivit prezentării rezultatelor anuale din această săptămână, care a fost prima de la succesul ofertei publice inițiale( IPO) din septembrie.

Bloomberg afirmă este cea mai recentă dovadă că producătorii de automobile premium au o putere de stabilire a prețurilor mult mai mare decât au realizat investitorii și nu există prea multe semne că majorarea ratelor sau îngrijorările legate de recesiune sunt pe cale să strice petrecerea profitului.

La fel ca rivalii, Porsche s-a axat pe  producția celor mai scumpe vehicule de când pandemia și invazia Rusiei în Ucraina au zguduit lanțurile de aprovizionare.

Clienții săi bogați au trebuit să umble mai adânc în buzunare pentru a  le achizițona: venitul mediu pe mașină vândută a crescut cu aproximativ o cincime din 2019, ajungând la 112.000 de euro (120.000 de dolari).

Împreună cu beneficiile aduse de dolarul puternic, situația a compensat costurile mai mari ale materiilor prime, contribuind astfel la creșterea marjelor de profit operațional  ale Porsche cu două puncte procentuale anul trecut, până la 18%.

Stabilirea prețurilor și mixul – strategia industriei pentru tipul de vehicul achiziționat – vor fi un instrument cheie pentru a-și atinge obiectivul de a extinde în continuare marjele la 20% în anii următori. Barclays estimează că veniturile Porsche per mașină vor crește la 132.700 de euro până în 2025.

112.000 de euro este deja mult? Depinde: venitul mediu pentru un Mercedes a crescut cu 43% din 2019. Iar un Porsche poate părea un chilipir în comparație cu Ferrari, ale ale cărui modele se vând în medie cu peste 320.000 de euro.

Din fericire, din punctul de vedere al investitorilor Porsche (dar nu și al clienților săi)prețurile pot acționa mai multe pârghii pentru a crește prețul mediu per vehicul.

Pe lângă creșterea prețurilor de bază, direcționarea clienților către modele GT cu specificații superioare și ediții speciale oferă un potențial suplimentar de preț.

Deși Tesla a redus prețurile, un Porsche electric nu va fi un chilipir în comparație cu versiunea cu motor cu combustie. Conducerea a declarat că intenționează să majoreze cu 10%-15% prețul viitoarelor SUV-uri electrice Macan și Cayenne și al supercar-ului 718. Vor atrage clienții americani și chinezi. Acolo sunt cele mai mari piețe.

Investitorii nu ignoră puterea de stabilire a prețurilor Porsche – capitalizarea sa de piață de aproximativ 100 de miliarde de euro o depășește acum pe cea a VW cu o marjă confortabilă.

La un preț de aproape 20 de ori mai mare decât câștigurile estimate, acțiunile au o primă semnificativă față de Mercedes, dar se află la mare distanță de Ferrari, care se tranzacționează la un preț de 39 de ori mai mare decât profiturile estimate.

Pentru a reduce această diferență, Porsche trebuie să demonstreze că poate extrage mai mult din banii clienților săi pasionați. Nu ar trebui să aibă nicio problemă în acest sens.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
428 afisari

4 COMENTARII

  1. „xa” ???
    piz dă, o dai pe spaniolă ?
    orice numai românește nu, fmm de agramat sinistru !!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger