AcasăAfaceriPenurie de nave portcontainer: armatorii folosesc “tot ce poate pluti”

Penurie de nave portcontainer: armatorii folosesc “tot ce poate pluti”

Transportul maritim, un sector dezorganizat de criza Covid-19, dar acum în plină recuperare, se confruntă cu o penurie majoră de nave-container.

„Carnetul de comenzi pentru astfel de nave este în plină expansiune”, au remarcat analiștii de la compania de brokeraj  Banchero Costa.

Au calculat că, în primele șapte luni ale anului, au fost comandate cel puțin 276 de nave noi pentru un total de 2,6 milioane de unități echivalente de douăzeci de picioare (TEU), o unitate de măsură pentru containere.

Dar timpul necesar construirii unei nave – cel puțin doi ani – nu este suficient pentru a calma supraîncălzirea pe termen scurt.

Până atunci, „tot ce poate pluti este folosit de armatori”, a rezumat pentru AFP șeful firmei de consultanță Sea Intelligence, Alan Murphy.

Cererea de servicii de transport și logistică a cunoscut o revenire foarte puternică începând cu a doua jumătate a anului 2020 din cauza schimbării consumului casnic, în special în țările occidentale, către bunuri de consum în detrimentul serviciilor care continuă să fie afectate de restricțiile de sănătate.

La aceasta se adaugă nevoia companiilor de a-și reface stocurile, care s-au epuizat în mare parte anul trecut, când comerțul a fost aproape oprit de pandemia de coronavirus.

Consecință: transportul de mărfuri, și în special transportul maritim, se luptă pentru a satisface nevoile, ducând la lipsa de containere și nave, ceea ce duce la costuri mai mari de transport.

De exemplu, indicele Freightos Baltic, care ia în considerare costul transportului pe principalele rute maritime, a crescut de peste cinci ori într-un an pentru o călătorie din China către coasta de vest a Statelor Unite.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
531 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger