Cauta

Noi arome în butoaie vechi: renașterea Scotch-ului

Noi arome în butoaie vechi: renașterea Scotch-ului - Ziarul National

După ani în care tequila, coniacul, ginul și alte băuturi spirtoase au luat-o înainte în căutarea de noi clienți, whisky-ul scoțian se bucură de o binemeritată revenire.

Noi arome în butoaie vechi: renașterea Scotch-ului - Ziarul NationalPernod Ricard  și rivalul Diageo  lansează soiuri mai ușoare, cu conținut redus de alcool, învechindu-și whisky-urile în butoaie în care au fost ținute anterior rom, tequila sau bere artizanală și amestecându-le cu note de agave, melasă și alte arome pentru a-i atrage pe consumatorii care nu au încercat niciodată formele tradiționale de scotch.

Renașterea provine din decizia luată în 2019 de Scotch Whisky Association de a relaxa regulile care îi împiedicau pe producători să experimenteze astfel de tehnici, de teamă că industria și-ar putea pierde asocierea cu faimoasele distilerii care împânzesc peisajul scoțian și cu brandul unei liste simple de ingrediente: orz, apă și drojdie.

Puriștii ar putea tresări la ideea ca Scotch să adopte extensii de marcă și îmbunătățiri de aromă, o strategie asociată mai des cu alte băuturi, cum ar fi berea light sau ginul.

Dar noile soiuri generează vânzări, alături de îmbutelierea rară și scumpă a single malts – whisky-uri produse de o singură distilerie.

Scotch-ul este acum cel mai mare contribuitor la creșterea vânzărilor Pernod Ricard – al doilea cel mai mare distilator din lume.

Diageo, cea mai mare companie de băuturi alcoolice din lume și proprietar a aproape 30 de distilerii scoțiene, a înregistrat o creștere a mărcilor sale de scotch cu aproape o treime în prima jumătate a anului fiscal.

Chivas Brothers de la Pernod Ricard a debutat în 2021 cu Ballantine’s Light, care a avut rezultate suficient de bune în Spania, prima sa piață, încât finalizează acorduri pentru extinderea distribuției în lunile următoare în Asia, notează Bloomberg.

Diageo a lansat Buchanan’s Two Souls în 2019, care este maturat în butoaie de stejar Don Julio tequila. De asemenea, compania a investit 185 de milioane de lire sterline pentru a-și transforma distileriile Glenkinchie, Caol Ila, Clynelish și Cardhu din Scoția și a deschis o atracție turistică importantă Johnnie Walker în Edinburgh.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • S-a stricat motorul franco-german?
  • Energia României, „tranzacționată” de Bolojan pe „bursa” OMV, la Viena
  • Fâșia Gaza, de la moloz la lux? Proiectul de 112 miliarde de dolari
  • Criză catastrofală. În 2026, Guvernul sistează aproape toate investițiile
  • Ucraina atacă petrolul lui Putin
  • Lumea MAGA se confruntă cu proprii demoni
  • Suma infimă pentru care un club legendar va dispărea
  • O ”mită” de peste 7 milioane de dolari. Cum vrea USR să intre în grațiile lui Trump?
  • Neymar, apel la Ancelotti, înainte de CM 2026
  • Exit mobile version