AcasăAfaceri„Neobanks” , un business de 2 trilioane de dolari

„Neobanks” , un business de 2 trilioane de dolari

Termenul “neobanks” se referă la un număr tot mai mare de companii FinTech care oferă unele sau majoritatea serviciilor unei bănci tradiționale fizice pe un model pur digital.

Această afacere  va  reprezenta o piață de peste 2.000 de miliarde de dolari la nivel global până în 2030 și va crește cu o rată anuală compusă de 53,4%, pe măsură ce utilizatorii cunoscători de tehnologie digitală vor cere din ce în ce mai mult servicii financiare ușor de accesat, potrivit Boston Consulting Group.

Modificările de reglementare, combinate cu adoptarea în masă a internetului și a tehnologiei inteligente, vor impulsiona creșterea sectorului, se arată într-un raport al companiei de consultanță în management.

„Se așteaptă ca sectorul FinTech să fie evaluat la 3,45 miliarde de dolari până în 2026, ca rezultat direct al unui boom al ratelor de creștere pentru plățile digitale și remitențele digitale”, a declarat Bhavya Kumar, partener la BCG.

„Pe măsură ce autoritățile de reglementare relaxează barierele la intrare, companiile noi și jucătorii consacrați caută să profite de cererile unei populații tinere și foarte conectate, care dorește un acces convenabil și la cerere la finanțele lor și care știe foarte bine la ce să se aștepte în ceea ce privește experiențele sofisticate ale utilizatorilor.”

Deseori denumite „challenger banks”, neobanks sunt furnizori de servicii financiare care operează numai online și nu au o prezență fizică.

Oferă soluții financiare digitale, bazate pe telefonul mobil, pentru servicii specifice asociate de mult timp cu instituțiile tradiționale, cum ar fi băncile de retail, furnizorii de plăți și serviciile de transfer internațional.Și sunt sunt din ce în ce mai populare în rândul Generației Z, deoarece răspund mai bine nevoilor acestora decât băncile tradiționale.

Start-up-urile FinTech au apărut pentru prima dată după criza financiară globală din 2007-2009. Schimbarea reglementărilor bancare care a urmat și apariția noilor tehnologii au permis neobanks să perturbe piața cu servicii favorabile consumatorilor, cum ar fi reducerea timpului de deschidere a conturilor, transferuri peer-to-peer mai rapide, crearea de credite și împrumuturi pe zi de salariu.

Există cel puțin 333 de astfel de bănci la nivel mondial, inclusiv start-up-uri și operațiuni exclusiv digitale ale jucătorilor tradiționali, potrivit unui studiu realizat de publicația The Financial Brand.

Creșterea acestor instituții este stimulată de nevoia de soluții financiare la cerere și ușor de accesat căutate de un grup demografic tânăr și din ce în ce mai experimentat digital.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
458 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger