Cauta

Necazurile giganților luxului: Gucci trage în jos Kering

Acțiunile conglomeratului francez Kering sunt afectate de scăderea vânzărilor în Asia pentru brandul său Gucci

Acțiunile conglomeratului francez de lux Kering sunt pe minus 14% după ce scăderea vânzărilor în Asia pentru brandul său Gucci a declanșat un rar avertisment pentru profit.

Acțiunile companiei au scăzut brusc miercuri și au scăzut cu peste o treime în ultimele 12 luni. Înainte de o redresare rapidă, concurenții LVMH și Richemont au coborât cu 3 procente, iar Prada cu 11 procente.

Kering, cu sediul la Paris, a informat că vânzările din primul trimestru ar urma să scadă cu 10% în ritm anual pe o bază comparabilă, iar cele de la Gucci – care au reprezentat două treimi din veniturile operaționale ale grupului anul trecut – au scăzut cu aproape 20%.

Aceste rezultate dezamăgitoare “reflectă scăderea vânzărilor în Asia”. Kering, controlată de miliardarul François-Henri Pinault, va raporta vânzările pentru primul trimestru la sfârșitul lunii aprilie.

Colecțiiile lui Sabato de Sarno nu prea găsesc cumpărători

Gucci se află în mijlocul unei încercări de redresare sub o nouă conducere și un nou director de creație, Sabato de Sarno, dar strategia nu a dat încă roade. Colecțiile lui, care  se află în magazine de la jumătatea lunii februarie, nu prea găsesc cumpărători.

Situația va afecta marjele de câștiguri din acest an. Avertismentul  privind profitul contrastează cu performanțele grupurilor rivale mai mari LVMH și Hermès, care au înregistrat o creștere a vânzărilor cu două cifre în cele mai recente trimestre.

Deși necazurile Kering s-au concentrat pe Gucci, celelalte mărci ale sale, inclusiv Saint Laurent și Bottega Veneta, au suferit, de asemenea, din cauza scăderii vânzărilor în 2023.

Pe măsură ce piața luxului pierde după mai mulți ani de creștere record a profiturilor, se așteaptă ca averile celor mai puternice companii din sector să scadă și mai mult.

Potrivit UBS, creșterea vânzărilor va  încetini până la o medie de 5% în 2024, după ce a înregistrat un salt de 10% în fiecare an începând cu 2016.

Unul dintre factori este cât de mult se adresează mărcile așa-numiților cumpărători aspiraționali, care sunt mai vulnerabili la presiunile economice, spre deosebire de clienții în vârstă și mai bogați. Gucci, în special, a încurajat o clientelă mai tânără, mai orientată spre modă, sub conducerea fostului său designer Alessandro Michele.

Odată ce în SUA și în Europa au fost cheltuite cecurile de stimulare din perioada pandemiei, iar perspectivele economice ale Chinei au devenit mai nesigure, performanțele Gucci au scăzut și mai mult.

Ultimele stiri

  • Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni
  • Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)
  • Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!
  • Veşti proaste pentru bugetarii obişnuiţi să primească vouchere de vacanţă. De ce trebuie să se bucure cât mai mult de ele în 2024
  • Alimentul de bază care a atins un preţ exorbitant la raft, cel mai mare din ultimii 15 ani. De ce s-a ajuns în această situaţie
  • ANM anunţă că se schimbă vremea în România! Diferențe mari de temperatură de la o zi la alta. Prognoza pentru Bucureşti
  • Bucureştiul se închide din nou în weekend pentru maşini. Se deschide pentru pietoni. Zonele cu restricţii de trafic
  • Gestul banal, dar extrem de periculos pe care îl fac şoferii la volan, îi poate descrie pe aceştia ca fiind psihopați, narcisiști sau machiavelici
  • Motivele pentru care Volodimir Zelenski nici nu vrea să audă de un armistiţiu cu Rusia pe durata Jocurilor Olimpice 2024
  • Horoscop – sâmbătă, 18 mai 2024. Nativii care trebuie să pună piciorul în prag şi să pretindă mai mult respect
  • Exit mobile version