AcasăAfaceriNecazul brandurilor de lux: scăderea cheltuielilor turiștilor

Necazul brandurilor de lux: scăderea cheltuielilor turiștilor

Vânzările din al doilea trimestru ale LVMH, Prada și Moncler au fost încetinite de scăderea cheltuielilor turiștilor americani în Europa și ale turiștilor chinezi în Japonia

Scăderi semnificative ale cheltuielilor turiștilor pe bunuri de lux în Europa și Japonia afectează vânzările din industrie, adăugând noi provocări unui sector care se confruntă cu sfârșitul unei perioade de creștere de mai mulți ani și cu impactul tarifelor impuse de SUA.

Vânzările din al doilea trimestru ale LVMH, Prada și Moncler au fost încetinite de scăderea cheltuielilor turiștilor americani în Europa și ale turiștilor chinezi în Japonia, notează Financial Times.

În 2024, sectorul de lux a fost stimulat de o creștere a cererii în Japonia, primăvara, după ce consumatorii chinezi au venit în această țară pentru a cumpăra genți și pantofi de firmă, profitând de slăbiciunea yenului.

Între timp, turiștii americani au cheltuit în buticurile europene, deoarece un dolar puternic le-a sporit puterea de cumpărare în străinătate.

Dar aceste avantaje au dispărut în acest an, pe măsură ce yenul se redresează și dolarul își pierde din valoare.

Directorul financiar al LVMH, Cecile Cabanis, a citat schimbările în modelele de cheltuieli ale turiștilor drept principalul motiv pentru care vânzările diviziei sale de modă și marochinărie au scăzut cu 9% în al doilea trimestru.

Cheltuielile turiștilor americani au încetinit „foarte puternic”, iar creșterea cheltuielilor din partea localnicilor din Asia nu a fost suficientă pentru a compensa scăderile LVMH în Japonia.

În cadrul raportului de profituri, Moncler a dat vina pe o scădere organică a vânzărilor de 2% din cauza cheltuielilor mai mici ale americanilor din Europa și ale cumpărătorilor chinezi din Japonia.

La Prada, unde turiștii contribuie cu 30% la vânzările mondiale, conducerea a atribuit acelorași factori și scăderea cu 2% a vânzărilor din primul semestru.

Dolarul a scăzut cu peste 10% față de euro în prima jumătate a acestui an, deoarece îngrijorările legate de tarifele vamale ale președintelui Donald Trump  au determinat o vânzare a activelor americane.

Analiștii de la Citi au remarcat că până și compania Richemont, cu sediul în Elveția, unde vânzările de bijuterii de la Cartier și Van Cleef & Arpels au susținut un alt sfert de creștere a veniturilor de două cifre, va fi supusă presiunilor din cauza cheltuielilor turistice mai slabe din Japonia și Europa în 2026.

„Consumatorii de lux caută valoare – turiștii chinezi nu sunt în Japonia pentru că vor să vadă Muntele Fuji. Acesta este un indiciu indirect că prea multe mărci de lux au impus prea multe creșteri de prețuri și că trebuie să își refacă strategiile pentru a atrage din nou consumatorii, în special clasa de mijloc”, a declarat Luca Solca, analist la Bernstein

El prognozează o scădere de 2% a veniturilor din domeniul luxului în 2025, inversând predicția anterioară de creștere de 5% din cauza probabilității crescute a unei recesiuni globale.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
31 afisari

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
*** National nu isi asuma continutul comentariilor si isi rezerva dreptul de a NU le publica sau de a le modera. Va rugam sa va exprimati opiniile folosind un limbaj respectuos si civilizat. ***
Introduceți aici numele dvs.

Zenville

Ultimele știri

proger