Salariile directorilor generali de top din domeniul auto nu înseamnă neapărat o reflectare a performanței unei companii în raport cu rivalii săi, dar sunt date interesante de urmărit.
Și dacă în 2020 s-au făcut multe eforturi pentru a le reduce în fața crizei pandemiei, este clar că sumele au început să crească din nou în 2021.
Până în prezent, nu toate grupurile au comunicat despre salariile liderilor lor , dar Ford, Stellantis sau chiar Volkswagen au făcut-o. Iar sumele merg de la simplu… la dublu!
Jim Farley, șeful Ford, a câștigat anul trecut 22,1 milioane de dolari, sau aproximativ 20 de milioane de euro la cursul de schimb actual, potrivit L’Automobile Magazine. Farley primește de 356 de ori salariul mediu al angajaților grupului Ford. De asemenea, beneficiază de numeroase beneficii în natură, cum ar fi compensații de până la 830.000 USD anual pentru utilizarea unui avion privat. Consiliul de supraveghere dorește ca CEO-ul să folosească aeronava din motive de siguranță și să optimizeze un program “evident foarte încărcat”.
Carlos Tavares, directorul grupului Stellantis, a încasat 19,1 milioane de euro. 17 milioane sunt disociate în prime pe termen lung și pentru pensie. În trei ani, Tavares și-a văzut salariile triplându-se pe măsura rentabilității companiei rezultată în urma fuziunii dintre Peugeot-Citroen şi Fiat-Chrysler.
Remunerația directorului Volkswagen, Herbert Diess, a ajuns la 10,3 milioane de euro, inclusiv drepturile de pensie.
General Motors nu a dezvăluit încă bonusuri pentru întregul consiliu de supraveghere și executiv, ceea ce înseamnă că nu se cunoaște salariul CEO-ului Mary Barra, dar surse din presa auto indică peste 20 de milioane de dolari.
CEO-ul grupului Hyundai este mai discret în presă, dar Chung Mong-Koo ar fi primit peste 20 de milioane de dolari doar în prima jumătate a lui 2021. El este, prin urmare, unul dintre cei mai bine plătiți directori generali din toată Coreea de Sud, din toate sectoarele combinate