Un pas mare pentru Birkenstock: producătorul german de sandale și-a făcut debutul la bursa de la New York, cu o evaluare de 8,6 miliarde de dolari care confirmă succesul său în domeniul modei și al luxului.
Birkenstock a stabilit prețul unitar al acțiunilor la 46 de dolari, la mijlocul intervalului inițial, cuprins între 44 și 49 de dolari. În total, cel puțin 32,26 milioane de acțiuni vor fi listate sub simbolul „BIRK”.
Contextul este favorabil pentru Birkenstock – “cea mai confortabilă încălțăminte din lume”. Sandalele cu talpă de plută și cu barete au apărut în picioarele lui Barbie, într-o versiune roz bombon, în superproducția despre păpușa omonimă care a rulat toată vara.
Piața ofertelor publice inițiale(IPO), care a fost afectată timp de mai bine de un an și jumătate de condițiile mai stricte de creditare, își revine acum.
Recentele listări la bursă ale designerului britanic de microprocesoare Arm și ale platformei americane de livrare a cumpărăturilor Instacart au fost ambele de succes.
„O IPO la bursa din New York este un semn al ambițiilor globale ale Birkenstock”, a declarat pentru AFP Fernando Fastoso, profesor de management al mărcilor de lux la Universitatea germană din Pforzheim.
Prin colaborarea cu case de modă precum Dior, Givenchy și Céline, compania a făcut deja un început semnificativ în această direcție în ultimii ani, devenind un brand la modă pe plajă și pe podium.
Din 2021, Birkenstock este controlată de fondul de investiții L Catterton, la care sunt asociați liderul mondial al bunurilor de lux LVMH și patronul său Bernard Arnault.
„Puterea financiară a LVMH îi oferă acum companiei Birkenstock mijloacele de a-și extinde rețeaua de distribuitori în întreaga lume”, spune Marguerite Le Rolland, analist la firma de cercetare Euromonitor.
Pe lângă Europa și Statele Unite, unde Birkenstock este bine stabilită, China, India, Mexic și Thailanda sunt piețe promițătoare.
Dar transformarea unei afaceri de familie germane într-o societate pe acțiuni cotată pe Wall Street nu este lipsită de riscuri.
Pe piața lifestyle și a modei, concurența este intensă, atât cu firme consacrate, cât și cu noii jucători, într-o perioadă în care bugetele consumatorilor sunt reduse de inflație.
Copiată acum pe scară largă, sandaua cu talpă ortopedică poate fi găsită peste tot fără a fi întotdeauna clar identificabilă, ceea ce reprezintă o nouă provocare pentru Birkenstock.
Compania a înregistrat vânzări de 1,11 miliarde de euro în primele nouă luni ale exercițiului financiar, din octombrie până în iunie, în creștere cu 21% față de anul precedent.