Gigantul sportiv Adidas urmează să pună piciorul în lumea metaversului lansând prima sa colecție cu NFT, aceste jetoane digitale nefungibile care zguduie piața culturală și în jurul cărora se înghesuie marile mărci.
Metaversul este „avangarda creativității și este firesc ca Adidas Originals să pătrundă pe acest teritoriu”, a declarat Erika Wykes-Sneyd, vicepreședinte de marketing și comunicare al companiei germane.
Brandul Adidas Originals va comercializa NFT-uri, achiziționate în criptomonedă, care vor oferi inițial „acces exclusiv” la accesorii digitale folosite în jocul video The Sandbox.
Produse fizice înrudite, cum ar fi, de exemplu, un hanorac specific, vor fi disponibile pentru vânzare și pentru membrii acestui club restricționat, care vor fi achiziționat aceste NFT-uri pentru 0,2 Etherum sau aproape 700 de euro fiecare.
Interesul marilor branduri pentru metavers este din ce în ce mai marcat de când Facebook(redenumit Meta) a anunțat la sfârșitul lunii octombrie că vrea să facă din acest spațiu noul său proiect de business.
Adidas nu este singurul care se grăbește către acest nou orizont digital. Concurentul său american Nike a anunțat luni achiziția RTFKT (pronunțat „Artefact”), un start-up de modă digitală care se bazează și pe blockchain.
Pentru sosirea sa în metavers, Adidas a făcut echipă cu nume respectate din comunitatea cripto, cum ar fi Bored Ape Yacht Club, una dintre cele mai mari colecții ale NFT, care reunește 10.000 de jetoane vândute la peste 200.000 de dolari pe unitate.