Chanel și Dior vor prezenta colecțiile noilor designeri pe podium în următoarele săptămâni, cu scopul de a reînnoi interesul cumpărătorilor pentru o industrie a luxului afectată, care l-a pierdut pe Giorgio Armani.
Mizele sunt mari pentru acest sector în valoare de 400 de miliarde de dolari: startul unei luni de prezentări la New York, Londra, Milano și Paris, pe 10 septembrie, informează Reuters. Brandurile s-au străduit să-și revigoreze vânzările de când boom-ul post-pandemic s-a încheiat acum doi ani.
După o creștere medie anuală de 10% timp de aproape un deceniu, industria modei a înregistrat o scădere anul trecut, declanșând o serie de schimbări la nivel de conducere și creativitate: numirea de noi directori executivi la Kering și Valentino, precum și remanieri la nivel înalt în cadrul celui mai mare conglomerat de lux din lume, LVMH.
Economia chineză a rămas zdruncinată de criza imobiliară, în timp ce războiul comercial al președintelui american Donald Trump erodează încrederea consumatorilor americani și amenință marjele de profit ale mărcilor europene de lux.
Vânzările din al doilea trimestru ale LVMH, Prada și Moncler au fost încetinite de scăderea cheltuielilor turiștilor americani în Europa și ale turiștilor chinezi în Japonia.
O nouă generație de designeri preia conducerea la Chanel, Dior și Gucci. Sarcina lor tradițională este de a introduce stiluri noi care să aducă un suflu nou, fără a dilua imaginea mărcii, dar trebuie să stârnească suficient interes pentru a recâștiga clienții obosiți de inflație.
„În esență, acest sezon va indica dacă brandurile de lux vor reuși sau nu să reconecteze cu consumatorii”, a declarat Christian Kurtzke, CEO al Together Group, un colectiv global de consultanți specializați în lux, tehnologie imersivă, marketing și studiouri de producție. Prezentările pe podium nu mai sunt doar vitrine industriale, ci servesc și la generarea de entuziasm în jurul unui brand.
Chanel, Dior și Louis Vuitton s-au bazat în mare măsură pe creșteri semnificative ale prețurilor pentru a genera profituri în perioada de boom post-pandemic. Însă, odată cu inflația, cumpărătorii au început să se îndepărteze.
Potrivit companiei de consultanță Bain, sectorul a pierdut 50 de milioane de clienți în 2024, pe fondul presiunilor economice care au diminuat apetitul pentru haine și genți de marcă.