AcasăAfaceriMiza de 5,4 miliarde de dolari. Poate un anume afacerist chinez să...

Miza de 5,4 miliarde de dolari. Poate un anume afacerist chinez să conducă un Lotus mai bine decât Richard Gere?

Când Richard Gere a jucat în filmul „Pretty Woman” în 1990, personajul său s-a plimbat fără experiență prin Hollywood într-un Lotus Esprit argintiu, deoarece Ferrari și Porsche nu au vrut să fie asociate cu un scenariu atât de picant. Șeful de achiziții pe care l-a descris Gere, Edward Lewis, are ceva în comun cu actualul coproprietar al Lotus, chinezul Li Shufu: amândoi au un ochi pentru valoarea ascunsă.

După ce a plătit 62 de milioane de dolari pentru a achiziționa 50% din Lotus în 2017, compania sa Zhejiang Geely Holding Group se pregătește să listeze pe Nasdaq o altă companie de  automobile electrice care poartă numele Lotus pentru suma de 5,4 miliarde de dolari.

Dar revigorarea unei celebre mărci auto britanice este una; asigurarea fluxurilor de numerar pentru a susține datoria de 165 de miliarde de yuani (24 de miliarde de dolari) a holdingului este cu totul altceva.

Lansarea Pretty Woman a marcat apogeul pentru Lotus, care anul acesta sărbătorește 75 de ani de la înființare. James Bond, spionul care își iubea Esprit-ul submersibil, a trecut la Aston Martin; succesul Lotus pe circuitul de Formula 1 a dispărut; iar roadsterele ușoare și joase, precum Elise, deși ofereau o manevrabilitate superbă, nu se potriveau cu gustul tot mai mare al consumatorilor pentru confort. În prezent, Lotus vinde în jur de 1.600 de vehicule pe an, în mare parte către entuziaști nostalgici.

Deși este distribuitorul global al mașinilor sport Lotus, inclusiv al impresionantului Evija de 2,2 milioane de dolari, sediul central al Lotus Tech se află în Wuhan, China, iar produsul său principal este un SUV electric de lux.

Costând în jur de 100.000 de dolari, Eletre se adresează consumatorilor chinezi, europeni și americani înstăriți, dintre care cei mai mulți nu s-ar fi gândit niciodată la un Lotus.

Reutilizarea emblemei Lotus ar trebui să ajute la câștigarea clienților occidentali care ar putea fi nervoși în legătură cu achiziționarea unei mașini fabricate în China, deși astfel de preocupări legate de calitate nu mai sunt, în general, justificate.

Cu toate acestea, până în prezent, Lotus Tech a înregistrat doar 5 aproximativ.000 de precomenzi pentru Eletre, iar livrările sunt programate să înceapă abia în acest trimestru, astfel încât este greu pentru potențialii investitori să evalueze dacă marca și tehnologia sunt suficient de atractive. Poate că nu atât de greu: firma este sprijinită de Bernard Arnault, președintele grupului de lux LVMH, cel mai bogat om din lume.

Lotus Tech nu a dezvăluit cât de repede consumă numerar, dar nu se așteaptă să raporteze profituri pozitive înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare până în 2025. Prin urmare, există o mulțime de speranțe încorporate în evaluarea de 5,4 miliarde de dolari despre care se vorbește. Pentru a o susține, Li Shufu va trebui să demonstreze că este un driver Lotus mai atent decât a fost Gere.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
532 afisari

4 COMENTARII

  1. Amerlica si occidentul sint mai avansate in fata Chinei la pedofilie ,poponari ,transgendders,drogati si criminali

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger