AcasăAfaceriMiliarde de dolari, sifonate de site-urile de divertisment piratate

Miliarde de dolari, sifonate de site-urile de divertisment piratate

Site-urile și aplicațiile care oferă conținut piratat sau furat –  filme, emisiuni TV, jocuri și evenimente live – câștigă în medie peste 1,3 miliarde de dolari în venituri anuale din publicitate, potrivit unui raport publicat de Digital Citizens Alliance și firma globală de consultanță White Bullet.

“Companiile de tehnologie precum Amazon, Facebook și Google sunt responsabile pentru o mare parte din finanțarea acordată unor astfel de operatori de piraterie prin reclame, chiar dacă acești infractori oferă conținut riscant care expune consumatorii la fraude și malware”, a declarat  Tom Galvin, director executiv Digital Citizens.

“Este timpul ca firmele Fortune 100 și industria publicitară legitimă să nu mai canalizeze zeci de milioane de dolari către infractori. Pirateria online este o pacoste, dăunează reputației mărcilor și a ecosistemului publicitar general, dăunează creatorilor și prezintă noi provocări pentru aplicarea legii”.

Site-urile web care oferă conținut furat generează peste 1 miliard de dolari din venituri anuale globale din publicitate, în timp ce primele cinci dintre acestea au realizat în medie 18,3 milioane de dolari în vânzări din publicitate.

White Bullet a analizat 664 miliarde de afișări de anunțuri și a constatat că aproximativ unul din trei site-uri web și aplicații de piraterie au publicitate riscantă care expune consumatorii la fraude și malware.

“Publicitatea digitală finanțează pirateria”

În raport se arată că anunțurile pentru Amazon, Facebook și Google reprezentau 73 la sută din toate mărcile majore care făceau publicitate frecventă în aplicațiile de piraterie.

Consumatorii care recunosc că vizitează site-uri web și aplicații piratate au de două până la trei ori mai multe șanse să raporteze o problemă cu malware decât cei care nu vizitează aceste site-uri și aplicații ilicite.

„Raportul confirmă simplul fapt că publicitatea digitală finanțează pirateria. Aceste date sunt dovezile necesare pentru a schimba acest lucru”,a spus Peter Szyszko, fondator și director executiv al White Bullet.

White Bullet a anunțat că a oprit milioane de cheltuieli publicitare din finanțarea pirateriei și a redus profitul infracțiunilor de proprietate intelectuală. Dar mai trebuie făcut încă mult.

În prezent, există o scădere semnificativă recentă a anunțurilor Amazon care apar pe site-urile și aplicațiile de piraterie, demonstrând că problema poate fi soluționată dacă o  companie gigant face din aceasta o prioritate.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
260 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger