Cauta

Mașinile electrice finanțează indirect industria petrolului

Mașinile electrice finanțează indirect industria petrolului - Ziarul National

La stațiile de reîncărcare ale unor rețele, proprietarii de mașini electrice îi îmbogățesc pe operatorii care vând „cote” de CO2 la suprapreț companiilor care au nevoie de ele. Cum ar fi cele  petroliere.

Compania germană Litchblick denunță lipsa de concurență și dezvoltarea unui monopol cauzat de vânzarea de cote de CO2, notează Automobile Magazine. Într-adevăr, începând din 2005, UE a creat o piață ETS (Emissions Trading Schemes) care permite oricărei mari companii să cumpere credite de CO2 de la o altă companie pentru a se conforma obiectivelor europene. Problema este că, atunci când vine vorba de reîncărcarea vehiculelor electrice, doar operatorii stațiilor de încărcare pot revinde aceste cote.

Cu alte cuvinte, dacă un producător de energie „verde” dorește să aibă dreptul la revânzarea cotelor, va trebui să facă acest lucru prin crearea propriilor stații de încărcare. Dacă el furnizează energia sa unui operator terț, acesta este cel care va încasa banii.

Automobilwoche rezumă foarte bine: „Operatorii de stații de încărcare, precum Ionity, câștigă milioane de euro în plus în Europa prin vânzarea drepturilor de emisie către companiile care emit prea mult CO2 în atmosferă. Cu toate acestea, producătorii de energie electrică ecologică nu beneficiază de acest beneficiu neașteptat dacă nu folosesc propriile stații de încărcare, ci își vând energia electrică prin intermediul unor furnizori terți.

Veniturile generate de revânzarea cotelor ar fi de peste 100 de milioane de euro în 2022, numai în Germania. La fiecare kWh vândut clientului, 0,25 euro intră în buzunarul operatorului, potrivit Litchblick.

Pentru a respecta normele, companiile petroliere cumpără cote de la operatorii de încărcare sau de la producătorii de energie electrică „verde”. Desigur, scopul este de a avea un continent european, ca întreg, care să atingă obiective comune în materie de CO2, dar afacerea este totuși profitabilă pentru operatori.

Ultimele stiri

  • Bolojan declanșează războiul: 17 companii de stat, sub securea reformei
  • UPDATE Tragerea la sorți a Cupei Mondiale: Putem ajunge cu americanii în grupă
  • Documentele care DEMONTEAZĂ scandalul averii imobiliare a familiei Băluță
  • Tragerea la sorți a Cupei Mondiale provoacă un moment viral: Infantino îl evită pe Kevin Hart, iar Heidi Klum strălucește la 52 de ani
  • Pace în Ucraina? Discuții tensionate în Europa despre posibile concesii teritoriale ale Kievului
  • Criza apei din Prahova. Bolojan anunță că e „foarte posibil” ca din această seară să fie reluată alimentarea locuințelor cu apă. Dar nu sunt garanții că e și potabilă – VIDEO
  • Știai că respirația profundă reduce nivelul de cortizol în doar 2 minute? Iată tehnicile simple de calmare imediată
  • De necrezut: Petrecere de final de an la Ministerul Muncii, cu „taxă” de participare! Angajații, sărbătoriți pe banii lor! Cum arată invitația
  • „Europa va fi de nerecunoscut”. Noua Strategie de Securitate a SUA, publicată de Casa Albă
  • Are doar 10 ani și cântă în cinci limbi: povestea Anelissei Mănescu, „fetița cu voce de aur” din campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Exit mobile version