Europa şi China domină această piață, dar în același timp se înregistrează diferențe uriașe în deținerea de autoturisme electrice, arată un studiu realizat de Munich Mobility Show.
Europa a vândut mai multe vehicule electrice noi decât China pentru prima dată în 2020, cele două pieţe regrupează peste 70% dintre cele 9,9 milioane autoturisme electrificate vândute până acum. Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Munich Mobility Show, succesorul Salonului auto de la Frankfurt, care ar urma să aibă loc în luna septembrie a acestui an, a examinat datele privind înmatriculările de vehicule din mai multe surse şi a descoperit că, în 2020, China avea 4,2 milioane de vehicule electrice în circulaţie, Europa avea 3,2 milioane şi SUA aproximativ 1,7 milioane. Vânzările de vehicule electrice noi au crescut pe toate marile pieţe, în pofida pandemiei de coronavirus, cu excepţia pieţei din SUA, care a înregistrat un recul de 6%. Pe de altă parte, mașinile electrice sunt rare pe drumurile de pe mari pieţe precum Rusia, America Latină şi Africa. În Rusia, o ţară cu aproximativ 145 de milioane de locuitori, anul trecut au fost vândute doar 1.760 de autoturisme electrificate. Înmatriculările din America de Sud, un continent cu o populaţie de peste 420 milioane de locuitori, au fost mai mici de 18.000 de unităţi. În cazul Africii, un continent cu 1,2 miliarde locuitori, înmatriculările de autoturisme electrice au fost limitate exclusiv la Africa de Sud, şi aici s-au cifrat la doar 1.509 de autoturisme.