AcasăAfaceriMașini de lux, repornire excepțională după criză - “Există mulți bani,...

Mașini de lux, repornire excepțională după criză – “Există mulți bani, gata să fie cheltuiți”

Piața auto premium înregistrează comenzi record pentru Lamborghini, Ferrari sau Rolls-Royce. Într-adevăr, mașinile de lux și-au revenit rapid din criza provocată de Covid-19.

În general, brandurile care au o clientelă bogată  au rezistat șocurilor din 2020 mai bine decât majoritatea mărcilor generaliste, iar situația s-a îmbunățit semnificativ.

“Aici nu vorbim de o lipsă de bani. Pur și simplu, cumpărătorii erau blocați de restricțiile crizei de sănătate. Odată cu relaxarea acestora, vânzările se întorc la nivelurile pre-pandemice. Luxul continuă să trăiască”, explică explică Felipe Munoz, analist economic la  firma Jato Dynamics.

Rolls-Royce a prezentat recent un model foarte exclusiv al cărui profil evocă liniile unui iaht. Doar trei unități au fost proiectate până acum. Presa de specialitate speculează un preț de milioane de euro. „Nu vorbim niciodată de preț în acordurile cu clienții noștri”, subliniază șeful companiei, Torsten Muller-Otvos.

Dar tot el precizează că “există mulți bani gata să fie cheltuiți de clienții care vor să se bucure de viață”.

“SUVizare”

Pentru Lamborghini, vânzările SUV-ului Urus(200.000 euro, preț de pornire) s-au ridicat la 7430 unități în 2020.

Cele mai vândute modele Ferrari în 2021 includ SF90 Stradale, prima sa mașină sport hibrid plug-in(450.000 de euro) și  Monza, estimat la 1,7 milioane de euro.

Ultimul brand de lux care nu a oferit un SUV, speră să treacă numărul de 10.000 de vânzări cu „Purosangue” programat pentru 2022. Ferrari are acum un „carnet de comenzi la un nivel record”, a indicat un purtător de cuvânt la începutul lunii mai.

Rolls-Royce a înregistrat „cel mai bun trimestru din cei 116 ani de existență” la începutul lui 2021, cu „o cerere puternică” pentru noul model Ghost și SUV-ul său de 2,6 tone, Cullinan. „Producția din acest an este deja complet rezervată”, a spus Muller-Otvos.

Bentley (grupul Volskwagen) a ajuns să înregistreze un record istoric de vânzări pe parcursul anului, cu peste 11.000 de vehicule livrate, stimulate de succesul SUV-ului Bentayga (peste 200.000 de euro).

McLaren se bazează pe supercarul său hibrid, Artura (230.000 de euro) pentru a se reînvia.

Aston Martin, salvat de faliment la începutul anului 2020, a văzut vânzările crescând în primul trimestru al acestui an, cu SUV-ul  DBX.

Spre China

Toate aceste mărci de lux vând cu succes în Europa și America de Nord, dar mai ales în China, cea mai mare piață auto. Și caută să-și consolideze poziția acolo, indiferent de costuri.

Potrivit unui studiu Deloitte, mașinile premium continuă să fie un simbol social extrem de puternic, inclusiv într-o Chină care a devenit “primul loc de acumulare a bogăției în lume”. Cu tot mai mulți milionari și miliardari în fiecare an, se așteaptă ca această tendință să continue.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
232 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger