AcasăAfaceriMaserati: sfârșitul unui brand istoric?

Maserati: sfârșitul unui brand istoric?

Maserati o duce rău, volumul vânzărilor este foarte scăzut. Asistăm la sfârșitul unei mărci istorice sau Ferrari îi va veni în ajutor?

Maserati o duce rău, volumul vânzărilor este foarte scăzut. Asistăm la sfârșitul unei mărci istorice sau Ferrari îi va veni în ajutor?

Deși există de peste 100 de ani, Maserati a început să construiască mașini abia în 1926.  De atunci, compania din Bologna a trecut prin mai multe perioade dificile, punctate de preluări succesive de către diferiți producători.

Mai întâi a fost Citroën la sfârșitul anilor 1960 (care a permis introducerea unui V6 în modelul SM), apoi De Tomaso în timpul crizei petrolului și în cele din urmă Fiat la începutul lui 1990.

Fiat s-a asociat cu Chrysler pentru a deveni grupul FCA, care a fuzionat ulterior cu PSA pentru a forma gigantul Stellantis.

Dacă vor să supraviețuiască, mărcile de mașini sport și de prestigiu care  oferă motoare mari (cine nu apreciază sunetul unui V12?) trebuie să se adapteze vremurilor, iar asta, spun unii, pare să însemne electrificarea gamei lor.

Dar electrificarea totală nu merge bine în cazul automobilelor de performanță. Spre deosebire de Ferrari sau Porsche, Maserati nu oferă niciun model hibrid (în afară de SUV-urile Grecale și Levante), ceea ce ar părea a fi compromisul corect în acest moment. În schimb, producătorul cu emblema tridentului mizează pe alimentarea 100% electrică, ca în cazul modelelor GranTurismo și Grecale Folgore.

În iunie, doar 7 Maserati erau vândute în Franța, potrivit Automobile Magazine. Acest volum foarte scăzut de vânzări îi obligă pe unii dealeri să își închidă porțile, cum ar fi în Rennes, Menton și Mulhouse. Nu se știe ce impact va avea Folgore în Europa, deoarece are un preț comparabil cu un Ferrari.

„Este complicat în zilele noastre să cauți profitabilitatea între motoarele cu ardere internă și cererea timidă de mașini 100% electrice”, spune Thierry Aubry, directorul reprezentanței Maserati din Mulhouse.

Pe 13 iunie a avut loc pentru prima dată conferința investitorilor Stellantis, pentru a trece în revistă planurile și ambițiile grupului. Toate mărcile au avut un cuvânt de spus, cu excepția Maserati.

Greu de imaginat că Stellantis ar lăsa să se prăbușească un actor istoric în industria auto. În orice caz, sosirea versiunilor 100% electrice ale supercarului MC20 și ale berlinei Quattroporte este puțin probabil să salveze Maserati.

Intervine Cavallino Rampante?

Ferrari ar putea fi dispus să ajute. Are motoare hibride reîncărcabile: un V6 pentru 296 GTB și un V8 pentru SF90. Aceasta nu ar fi o mare premieră, având în vedere că celebrul V8 F136 de la Ferrari a propulsat Maserati, de la Coupé la începutul anilor 2000 până la ultimul GranTurismo, înainte de sosirea Stellantis.

Cu toate acestea, nu se știe dacă Ferrari  se va implica în donarea de propulsoare, după cum nu e clar nici  viitorul Maserati.

author avatar
Radu Jacotă Redactor