AcasăAfaceriMarile corporații bâjbâie în lumea criptomonedelor. De ce lumea se ferește de...

Marile corporații bâjbâie în lumea criptomonedelor. De ce lumea se ferește de Bitcoin

În urmă cu trei ani, lanțul de fast-food  KFC a anunțat că primește bitcoin drept plată pentru burgerii săi în Canada. A fost o campanie publicitară care a durat doar o oră.

Alte companii, precum Tesla și Dell, s-au oferit să-și vândă produsele în criptomonedă înainte de a abandona în liniște aceste inițiative.

Probabil că bitcoin nu va fi folosit niciodată pentru achiziții de zi cu zi, deoarece este un activ deosebit de volatil și fiecare tranzacție este costisitoare, consumatoare de energie și durează cel puțin o jumătate de oră pentru a fi procesată.

„Nimeni nu va intra vreodată într-un KFC pentru a cumpăra un burger de pui și a aștepta 30 de minute pentru a-l plăti”, a declarat Andre Cronje, expert și dezvoltator în criptomonede din Africa de Sud, într-un interviu acordat AFP.Există, totuși, mii de alte criptomonede care sunt mai stabile decât bitcoin și cu timpi de execuție mai scurti pentru plăți.

Piața de 2 trilioane de dolari

Potrivit site-ului specializat CoinMarketCap, valoarea totală a activelor criptomonedelor este de peste 2 trilioane de dolari, dintre care jumătate sunt bitcoin.

Dezvoltatorii construiesc infrastructură pentru a facilita plățile în monedă virtuală. Dar adoptarea generală este crucială. La rândul lor, companiile încă se luptă să găsească formula ideală.

Microsoft este una dintre marile corporații care se deplasează cu precauție în domeniul criptomonedelor.

Gigantul tehnologic din SUA insistă că acționarii săi nu vor fi niciodată expuși la fluctuațiile prețului monedei digitale. PayPal și Apple au făcut promisiuni similare.

Microsoft a încheiat un parteneriat cu Bakkt, un serviciu care își convertește activele criptomonede în diverse produse, cum ar fi carduri cadou Xbox sau adăugarea de credit la un card de plată Starbucks.

Sprijinit de fondul de investiții M12 al Microsoft, Bakkt a fost cotat la Bursa de Valori din New York anul trecut și a încheiat o serie de parteneriate cu companii, inclusiv Mastercard.

Dar după ce a anunțat pierderi majore, Bakkt și-a văzut stocul scăzând, ridicând semne de întrebare cu privire la viabilitatea modelului său. Compania, care viza 9 milioane de clienți la sfârșitul anului 2021, a raportat doar 1,7 milioane de conturi active la sfârșitul anului trecut.

La rândul său, PayPal oferă încă de anul trecut în Statele Unite și Marea Britanie un sistem de plată în criptomonede prin care criptoactivele utilizatorilor sunt direct convertite în dolari sau lire sterline în timpul achizițiilor lor.

Popularitatea acestui serviciu și a altor inițiative similare rămâne greu de stabilit. Observatorii pieței spun că este încă prea devreme pentru a spune dacă aceste incursiuni în spațiul criptomonedei vor da roade.

Limitele adoptării în masă a plăților în criptomonede pentru produsele de consum de zi cu zi sunt considerabile, dacă nu de netrecut.

Însă Andre Cronje prevede un viitor în care cardurile de credit vor continua să fie utilizate, dar multe tranzacții bancare, care necesită intermediari în prezent, vor fi automatizate pe blockchain.

În afara sectorului financiar, companiile ar putea continua să faciliteze utilizarea criptomonedelor chiar dacă avantajele nu sunt evidente.

Un purtător de cuvânt al lanțului l hotelier Pavilions care colaborează din 2021 cu un serviciu de plată cu criptomonede, spune, de exemplu, că nu a observat nicio diferență majoră între clienții săi.

“Se pare că oamenii nu sunt dispuși să plătească cu bitcoin nici măcar în vacanță. Această monedă digitală este văzută mai mult ca un instrument de investiții decât ca un mijloc de plată”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
541 afisari

1 COMENTARIU

  1. Eu am un bitcoin. De ce uzina Dacia nu-mi vinde o Dacia Duster ptr acest bitcoin?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger