AcasăAfaceriMai merită să-ţi cumperi maşină electrică? Te costă mai scump decât motoarele...

Mai merită să-ţi cumperi maşină electrică? Te costă mai scump decât motoarele diesel și pe benzină. Test comparativ Dacia Spring – BMW

dacia spring

Mari bătăi de cap pentru românii care şi-au cumpărat o maşină electrică, în urma celor mai recente decizii luate de Guvern.

Nemulţumirea pleacă de la costul în creştere al energiei electrice, dar şi de la decizia guvernanţilor de a reduce plafonul până la care prețul energiei va fi compensat, precum și costurile foarte mari în cazul depăşirii acestui plafon.

E mai rentabil motorul diesel sau pe benzină

Pe fondul creșterilor prețurilor la energie se dovedește că sunt mai rentabile motoarele pe benzină și motorină (n.r. – chiar dacă prețurile la carburanți au crescut cu 50%).

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică.

Iată care sunt tarifele la energie, în România, pentru consumatorii casnici:

  • Consum lunar până în 100 kWh: 0,68 bani, TVA inclusă
  • Consum lunar între 100 și 255 kWh: 0,80 de bani, TVA inclusă
  • Consum lunar peste 255 kWh: prețul de pe piață

Cât te costă „plinul” pentru Dacia Spring și pentru BMW

Plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh) sau până la 145 lei la Enel.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Într-un comunicat oficial, BMW spune despre viitoarele sale modele electrice că vor avea o autonomie mai mare cu 30% față de actualele modele cu zero emisii. Acest lucru va fi posibil datorită unor baterii noi, care vor fi reproiectate pentru a fi mai eficiente și mai accesibile.

Celulele bateriilor vor fi complet regândite, în sensul în care acestea vor fi celule rotunde. Acestea vor înlocui actualele celule, construite în forma unor prisme. BMW spune că noile celule rotunde vor avea un diametru de 46 de milimetri. În funcție de model, noile celule vor avea două înălțimi diferite.

author avatar
Andrei Ștefan
10.670 afisari

14 COMENTARII

  1. Comparatie intre Dacia Spring si……BMW! Voi comparati un cotetz cu un BMW?

        • a înțeles din prima. cu ce sa compari un cotetz dacă nu cu alt cotetz? sau ești proprietar de tigaie bmw și te simți jignit de comparație?

  2. Dar ASTA ati inteles, sau nu ati ajuns pana acolo cu silabisirea? „Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește.” Adica PLINUL porneste, nu se stie cat costa, deci e secret! Reporterului i-a tremurat mana si nu a mai scris…Nimeni nu intreaba DE CE acelasi „plin” la masina indigena (da, ca la africani) e 20 de lei la unii si 145 de lei la altii. In aceeasi TARA. Asta arta cata prostie e adunata acolo. Masini electrice va trebuiau voua??? Ca sa va dati mari cum faceti cu telefoanele? O sa vedeti voi peste 3-4 luni!

  3. Mașini curentate. Se dezumfla balonul mai repede decât credeau producătorii. Viitorul? Mașini cu pedale sau lipa-lipa ca in „epoca de piatra”. Oare cum ar arata un BMW lipa-lipa?

  4. Sa nu uitam ca bateriile au o viata limitata , un numar ce cicluri de incarcare . Daca se termina trebuie schimbata ( la Tesla costa 163550,63 RON ) si trebuie platita si taxa
    de reciclare ,tinand seama ca e un produs nereciclabil ,foarte poluant

  5. Degeaba iti cumperi cal daca nu ti ai pregatit potcoavele,90% dintre proprietarii de masini electrice au panouri fv si sunt prosumatori,deci excedent de energie,aceasta stire e valabila doar pentru cei ce nu au inteles cu functioneaza sistemul, clar ca in viitor va fi durere atata timp cat depinzi de sistem

  6. Ce plafon bai cretinilor. La Hidroelectrica e nelimitat cu 0,75 lei/kWh, fără nici un plafon. Pe mine la Dacia Spring mă costă curentul maxim 4lei/100km (consum maxim 11kWh/100 km). Încarc 50% acasă (0,75 lei/kWh) și jumătate gratis la Kaufland cu cupoane pentru cumpărături.
    Mergeți voi cu fumegatiarele pe motorină cu 4 lei, nu mergeți nici 10km, nu 100.

    • Da cit costa bateriile cind se bulesc…..cite zeci de litri de motorina poti lua pe ei……plus autonomie si mai ales performanta care scade odata cu consumarea bateriei,plus pretul de achizitie……

  7. „Dupa 255kwh, pretul de pe piata” adica din contractul pe care il ai….daca nu te duce capul sa treci la Hidrolectrica plateste, simplu!

  8. Bmw e bmw,trepadușii care se uita la el cu limba scoasă mai comentează in contra,nu compari veci un motor diesel bmw 3.0 cu toate electrice de pe planetă, dacă va manipulează creierul sistemul,cine-i de vina?

  9. Nu inteleg de ce nu se muta lumea masiv la Hidroelectrica. Nu-ti pasa de plafon, de nimic. Cu Springul mergi 100 km cu 9-10 lei daca-ti incarci acasa, de vreo 5 ori mai ieftin decat cu un diesel. Deci?

  10. Practic la o mașină electrica platesti in avans diferenta de pret de combustibil (fosil vs electric).
    După 5 ani valoarea unei mașini electrice este 0 ..cine cumparara o baterie uzata de 5 ani???
    Asa ca la 4 lei / 100 km luați în calcul ca ati plătit 10 000 de euro în avans pe 5 ani pt o mașină nouă cu pretenții de confort de Matiz etc. în cazul fericit …Unii plătesc și 13 000 de euro pe aceeași mașină.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger