AcasăAfaceriLuxul, asimptomatic la Covid

Luxul, asimptomatic la Covid

În pofida pandemiei, luxul se descurcă(foarte)bine: mărci hiper-cunoscute, extrem de dorite, extrem de scumpe, au cunoscut cu siguranță luni dificile în 2020, dar din ultimul trimestru al anului trecut și mai ales din primul trimestru al acestui an au un succes comercial total.

Caroline Reyl, manager al fondului elvețian Premium Brands: “În primul trimestru 2021 am început să vedem un efect al supra-consumului, peste așteptări, cu creșteri ale previziunilor pentru întregul an. Avem de exemplu Hermes, care a înregistrat vânzări mai mari cu 44%, și LVMH cu un procent de 54%. Ceea ce este interesant, aceste cifre din primul trimestru al acestui an sunt chiar mai mari decât vânzările din aceeași perioadă – una record – din 2019”. Piața din China este principalul motor al acestei redresări dramatice.

Premiun și high end

Premium reunește o mulțime de mărci care oferă bunuri și servicii de ultimă generație. Dar există cumpărători pentru produsele high end, cu un buget pe măsură, considerându-le investiții care merită din toate punctele de vedere – și nu neapărat în fashion.

Lanțuri hoteliere de lux în stil Marriot. Lux și exclusivitate în mașini Ferrari, Lamborghini sau Porsche. Servicii financiare precum American Express și chiar tehnologii Apple sau Tesla.

Apple generează un flux de numerar extraordinar, a explicat pentru AFP managerul Premium Brands. “Tocmai au anunțat o răscumpărare a propriilor acțiuni în valoare de 90 de miliarde de dolari. Sunt clar poziționați în sectorul high end, deoarece prețul mediu iPhone(840 USD) continua să fie foarte ridicat”.

Profituri în creștere

Analiștii spun că marjele sunt foarte bine orientate și ar trebui să atingă noi recorduri anul acesta. LVMH a avut o rentabilitate record(41%) la sfârșitul lui 2020. În contextul accelerării cererii de acum, aceste marje de profit vor atinge noi performanțe pentru unele mărci.

Și vor fi cu atât mai mari cu cât o mulțime de branduri și-au redus foarte repede cheltuielile în timpul crizei de sănătate, în bugetul de evenimente, marketing și călătorie. De asemenea, au negociat în jos chiriile anumitor magazine. Prin urmare, au capacitatea de a impune prețuri ridicate consumatorilor care, la rândul lor, nu doresc decât să le cumpere produsele.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
245 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger