AcasăAfaceriInteligența artificială înseamnă sfârșitul marilor afaceri americane?

Inteligența artificială înseamnă sfârșitul marilor afaceri americane?

Afacerile mari(big business) au fost o parte integrantă a vieții americane încă de la sfârșitul secolului al XIX-lea, iar astăzi mai mulți angajați lucrează pentru companii mari decât pentru cele mici. Situația s-ar putea să se schimbe – în parte din cauza ascensiunii inteligenței artificiale.

De exemplu, compania Midjourney generează imagini folosind inteligența artificială. Are un total de 11 angajați cu normă întreagă, potrivit Bloomberg.ChatGPT a fost descris drept cel mai rapid produs tehnologic de consum cu cea mai rapidă creștere din istorie. Este produs de OpenAI, cu sediul central în San Francisco. Conform unei estimări recente, Open are aproximativ 375 de angajați. În schimb, Meta, chiar și după unele disponibilizări, are în prezent peste 60.000.

OpenAI va face mai multe angajări. Cu toate acestea, ar putea fi timpul să se reseteze așteptările cu privire la cum arată o companie tehnologică majoră.

În măsura în care alte companii folosesc IA pentru a-și reduce numărul de angajați, puterea politică a marilor companii ar putea scădea. Ar putea să nu mai aibă personalul sau birocrația necesară pentru a-și susține eforturile de lobby, așa cum o făceau Exxon sau General Motors.

Afacerile importante cu un număr mic de angajați vor trebui să angajeze exact oamenii potriviți pentru a supraveghea suprastructurile mai mari automatizate și gestionate de IA.  Selectarea talentului va crește în importanță ca abilitate, iar angajații din aceste unități mai mici vor primi o compensație foarte mare.

Investițiile vor evolua și ele, americanii fiind mai puțin probabil să dețină afaceri în portofoliile lor de acțiuni. Dacă afacerile devin mai mici în general, nu vor avea aceeași nevoie de a ieși la bursă pentru a strânge capital pentru extindere. Vor fi deținute în mod privat.

Desigur, nu toate companiile mari se vor restrânge. Unele companii de servicii pentru clienți, cum ar fi Starbucks, s-ar putea să nu-și poată automatiza activitățile de bază și se bazează pe sucursale naționale, ceea ce înseamnă că vor avea în continuare un număr mare de angajați (estimarea actuală este de 400.000). Dar mulți angajați ai Starbucks își părăsesc joburile și intră în alte segmente ale forței de muncă.A lucra pentru marile afaceri ar putea deveni ceva ce oamenii fac când sunt tineri și apoi pleacă, fără să se mai întoarcă vreodată.

Imaginați-vă că în viitor, la o cină, vorbiți cu o persoană care pare atât de interesantă și neobișnuită, chiar exotică, pentru că lucrează pentru o mare companie. Poate că ar fi echivalentul de a vorbi astăzi cu cineva care este spion sau cosmonaut. Acel viitor nu e chiar atât de îndepărtat.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
921 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger